Το Ηνωμένο Βασίλειο προωθεί τις συμπράξεις στη ναυτιλία γραμμών

Το Ηνωμένο Βασίλειο προωθεί τις συμπράξεις στη ναυτιλία γραμμών

90
Το Ηνωμένο Βασίλειο προωθεί τις συμπράξεις στη ναυτιλία γραμμών

Δικούς του κανονισμούς για τις συμπράξεις στη ναυτιλία γραμμών θα επιχειρήσει να θεσπίσει το Ηνωμένο Βασίλειο. Συγκεκριμένα, η Αρχή Ανταγωνισμού και Αγορών του Ηνωμένου Βασιλείου έχει εκδώσει, προς διαβούλευση, τις προτεινόμενες συστάσεις της προς τον υπουργό Εξωτερικών αναφορικά με τον κανονισμό απαλλαγής των liner εταιρειών για συμπράξεις, γνωστό και ως Consortia Block Exemption Regulation (CBER). Η διαβούλευση έχει καταληκτική ημερομηνία την 23η Φεβρουαρίου 2023.

Οι προτάσεις αφορούν την αντικατάσταση του CBER της ΕΕ με το Liner Shipping Consortia Block Exemption Order (CBEO), το οποίο θα είναι ειδικά σχεδιασμένο για τις ανάγκες των επιχειρήσεων και των καταναλωτών του Ηνωμένου Βασιλείου. Υπενθυμίζεται ότι, με τα τωρινά δεδομένα, το CBER θα ολοκληρωθεί στις 25 Απριλίου 2024.

Η Αρχή Ανταγωνισμού και Αγορών εκφράζει τις ανησυχίες της, σημειώνοντας ότι, εν τη απουσία μιας παγκόσμιας προσέγγισης, οι liners ενδέχεται να αποθαρρύνονται από το να πραγματοποιούν απευθείας calls προς λιμένες του Ηνωμένου Βασιλείου προς όφελος της εξυπηρέτησης του Ηνωμένου Βασιλείου μέσω μεταφόρτωσης προς και από ευρωπαϊκά λιμάνια. Μια τέτοια εξέλιξη θα εκτόξευε τα κόστη θαλάσσιας μεταφοράς για τους καταναλωτές του Ηνωμένου Βασιλείου, τονίζει η Αρχή. Τον περασμένο Σεπτέμβριο, το capacity στα λιμάνια του Ηνωμένου Βασιλείου διαμορφώθηκε σε 412.830 TEUs, με το 70% αυτών να επιχειρούν μέσω συμπράξεων.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.