Οι προσπάθειες της κρατικής διοίκησης Μπάιντεν να περιορίσει την κυριαρχία των κινεζικών ναυπηγείων θα ωφελήσουν λίγο τις αμερικανικές μονάδες, ενώ θα έχουν θετικό αντίκτυπο για τις αντίστοιχες νοτιοκορεατικές και ιαπωνικές, υπογραμμίζουν αναλυτές στους Financial Times.
Τον περασμένο Απρίλιο, η Ουάσιγκτον άνοιξε έναν γύρο ερευνών, στο επίκεντρο των οποίων βρέθηκαν οι αθέμιτες πρακτικές των κινεζικών ναυπηγείων για την προσέλκυση παραγγελιών. Η κίνηση αυτή θα θέσει νέους περιορισμούς στα ναυπηγημένα στην Κίνα πλοία τα οποία δένουν στα αμερικανικά λιμάνια.
Και ενώ στόχος είναι να βοηθηθούν τα αμερικανικά ναυπηγεία, η έρευνα θα έχει θετικό αντίκτυπο για τα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας και της Ιαπωνίας, τα οποία πασχίζουν να αποκτήσουν μερίδιο αγοράς έναντι των κινεζικών μονάδων.
«Η ζήτηση για πλοία ναυπηγημένα στην Κίνα θα μειωθεί σε περίπτωση αύξησης των λιμενικών τελών στις ΗΠΑ», τονίζει ο Rahul Sharan, αναλυτής της Drewry. O ίδιος αναφέρει ότι αποτελεί ερωτηματικό το κατά πόσο άλλες ναυπηγικές χώρες θα καλύψουν το κενό της Κίνας, ωστόσο εκτίμησε ότι μακροπρόθεσμα οι αμερικανικές κινήσεις θα έχουν αντίκτυπο στην επιλογή ναυπηγείου.
Αναλυτές και κύκλοι της αγοράς φάνηκαν καυστικοί απέναντι στην ιδέα η αμερικανική ναυπηγική βιομηχανία να ανακτήσει μερίδιο αγοράς στη ναυπήγηση εμπορικών πλοίων, καθώς το ποσοστό συμμετοχής στην εν λόγω αγορά μετά βίας φτάνει στο 1%.