Euronav: Η κερδοφορία στα ύψη και αισιοδοξία για την αγορά των tankers

Euronav: Η κερδοφορία στα ύψη και αισιοδοξία για την αγορά των tankers

173
Euronav: Η κερδοφορία στα ύψη και αισιοδοξία για την αγορά των tankers

Σημαντικά αυξημένη κερδοφορία κατέγραψε η Euronav το α’ τρίμηνο του 2024, καθώς αυτή διαμορφώθηκε σε $495 εκατ. ($2,46/μετοχή) έναντι $175 εκατ. το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι ($0,87/μετοχή).

Στην ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων της, η εταιρεία σημειώνει ότι οι συνιστώσες προσφοράς και ζήτησης παραμένουν ευνοϊκές για την αγορά των δεξαμενόπλοιων, παρά το γεγονός ότι η προσφορά θα αυξηθεί μέσω των παραγγελιών για VLCCs και Suezmaxes. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει, το orderbook παραμένει κάτω από τον ιστορικό μέσο όρο, με αυτό των VLCCs να κινείται στο 5,1% και το αντίστοιχο των Suezmaxes στο 13,8%. Την ίδια ώρα, τα νέα είναι θετικά από το μέτωπο της προσφοράς, λαμβάνοντας υπόψη ότι ο μέσος όρος ηλικίας του στόλου αυξάνεται. Είναι χαρακτηριστικό ότι, έως το 2026, το 25% του υπάρχοντος στόλου θα είναι πάνω από 20%.

Η ζήτηση πετρελαίου παρέμεινε ισχυρή το α’ τρίμηνο του 2024, με τον ΙΕΑ να αναθεωρεί προς τα επάνω την εκτίμησή του για την παγκόσμια ζήτηση κατά 110.000 βαρέλια/ημέρα.

Στα highlights του α΄ τριμήνου συγκαταλέγονται παραγγελίες για πέντε πλοία. Συγκεκριμένα, η Euronav παρήγγειλε δύο bitumen tankers στην China Merchants Jinling Shipyard (Yangzhou) Dingheng Co., τα οποία θα παραδοθούν το δ’ τρίμηνο του 2026 και έχουν ήδη ναυλωθεί για δέκα χρόνια. Ακόμα, η εταιρεία προέβη στην παραγγελία δύο Newcastlemaxes, η παράδοση των οποίων αναμένεται το α’ εξάμηνο του 2027, ενώ η CMB.TECH τοποθέτησε παραγγελία για το πρώτο στον κόσμο containership κατανάλωσης αμμωνίας σε συνεργασία με τις Yara Clean Ammonia, North Sea Container Line και Yara International.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.