Ποντοπόρος Ναυτιλία
Αρχική Ποντοπόρος Ναυτιλία
Αδιάκοπη μεταβλητότητα, η νόρμα στους ναύλους των VLGCs
Δίχως σταματημό βαίνει η μεταβλητότητα στους ναύλους των LPG carriers, οι οποίοι οδηγήθηκαν εκ νέου σε πτώση την εβδομάδα με πέρας την 20ή Μαρτίου.
Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της Fearnleys, οι ναύλοι των VLGCs μεταφορικής ικανότητας 84.000 κ.μ. σημείωσαν πτώση $100.000 μηνιαίως...
Η Κίνα το παντοτινό «βαρύ χαρτί» των Capesizes
Ο κορυφαίος ‒αν όχι μοναδικός‒ προορισμός για τα Capesize bulk carriers παραμένει η Κίνα, με έξι από τα δέκα κορυφαία σε όρους τονομιλίων routes τον Φεβρουάριο του 2024 να έχουν ως προορισμό τη δεύτερη ισχυρότερη χώρα του κόσμου.
Ειδικότερα, σε πρόσφατη έκθεσή...
Οι αξίες δεξαμενόπλοιων σε τροχιά εκτόξευσης
Οι αλλαγές που έχουν καταγραφεί στην αγορά δεξαμενόπλοιων τα τελευταία έτη δεν αφορούν μονάχα την αναδιάταξη των θαλάσσιων ροών. Πιο συγκεκριμένα, σε πρόσφατη έκθεσή της, η ναυλομεσιτική Xclusiv εστιάζει στις αξίες των πλοίων, τόσο όσον αφορά την παραγγελία ενός νεότευκτου όσο...
Βίοι αντίθετοι για αγοραπωλησίες και παραγγελίες bulk carriers
Με δυναμικούς ρυθμούς έχει εκκινήσει η δραστηριότητα στη second-hand αγορά φέτος, και δη εκείνη που εστιάζει στα bulk carriers. Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Intermodal, τον Ιανουάριο του 2024 έλαβαν χώρα 68 αγορές bulk carriers στη second-hand αγορά. Τα εν λόγω...
Τα πάνω κάτω στο διεθνές εμπόριο από την κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα
Καθώς βρισκόμαστε στον τρίτο μήνα αυξημένων εντάσεων στην Υεμένη, ο αριθμός των πλοίων που αλλάζουν τις διαδρομές τους βαίνει αυξανόμενος, φέρνοντας τα πάνω κάτω στο διεθνές εμπόριο.
Η όλη κατάσταση, πέραν των αλλαγών στον διεθνή εμπορευματικό χάρτη, έχει επιφέρει μεταβολές στα οικονομικά...
Πτώσης συνέχεια στους ναύλους των LNGCs
Τα υγραεριοφόρα αντιμετωπίζουν τάσεις μείωσης των ναύλων τους τελευταίους μήνες, με τα LNG carriers να φλερτάρουν με χαμηλό ενός έτους. Πιο συγκεκριμένα, βάσει της ναυλομεσιτικής Fearnleys, οι ναύλοι ενός LNG carrier μεταφορικής ικανότητας περίπου 160.000 κ.μ. ανατολικά του Σουέζ ανέρχονται σε...
Διελεύσεις πλοίων από τη Διώρυγα του Σουέζ: Η αλήθεια των αριθμών
Ο αντίκτυπος των γεωπολιτικών εξελίξεων στη Μέση Ανατολή είναι εμφανής και ηχηρός για τη ναυσιπλοΐα, ανεξαρτήτως τύπου πλοίου. Όμως, έκθεση της Kpler εστιάζει στις διελεύσεις πλοίων από τη Διώρυγα του Σουέζ, υπογραμμίζοντας ότι η επίδραση δεν είναι ίδια για όλους τους...
Ιανουάριος απωλειών ύψους $3 εκατ. για τα VLGCs
Η πτωτική πορεία που καταγράφεται στους ναύλους των LPG carriers συνεχίστηκε και την τελευταία εβδομάδα του Ιανουαρίου, με τους ναύλους των VLGCs να διαμορφώνονται στα $500.000 μηνιαίως την 31η Ιανουαρίου.
Ειδικότερα, βάσει δεδομένων πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, η τελευταία εβδομαδιαία πτώση...
Τα υγραεριοφόρα, «κλειδί» της επιτυχίας των νοτιοκορεατικών ναυπηγείων
Δυναμικά εκκίνησε το 2024 για τον παγκόσμιο ναυπηγικό κολοσσό HD Hyundai, με τη θυγατρική του HD KSOE να εξασφαλίζει παραγγελίες για την κατασκευή δύο Very Large Ammonia Carriers και δύο Very Large Gas Carriers.
Ειδικότερα, όπως αναφέρουν διεθνή ειδησεογραφικά μέσα, η HD...
Ποδαρικό στο 2024 με το δεξί για δεξαμενόπλοια και containerships
Tο 2023 μας αποχαιρέτησε με «προίκα» για το 2024 οικονομική αβεβαιότητα και γεωπολιτικούς κινδύνους, αποτέλεσμα του πολέμου Ρωσίας-Ουκρανίας και των εντάσεων στη Μέση Ανατολή.
Οι αυξανόμενες εντάσεις στην Ερυθρά Θάλασσα έχουν ωθήσει τους πλοιοκτήτες να αποφεύγουν τη διέλευση από τη Διώρυγα του...
Το παγκόσμιο εμπόριο και ο «εφιάλτης» της Ερυθράς Θάλασσας
Το παγκόσμιο εμπόριο παρουσίασε κάμψη κατά 1,3% από τον Νοέμβριο έως τον Δεκέμβριο του 2023 καθώς οι επιθέσεις των ανταρτών Χούθι κατά εμπορικών πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα οδήγησαν σε μείωση των όγκων φορτίων που μεταφέρονται σε αυτή την περιοχή, όπως ανέφερε την...
Οι λόγοι πίσω από την πρόσφατη πτώση του BDI
Πτωτικές είναι οι τάσεις που διαμορφώνονται στη ναυλαγορά των bulk carriers τη δεύτερη εβδομάδα του 2024, με τον κύριο δείκτη της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου BDI να διαμορφώνεται στα χαμηλότερα επίπεδά του από τις 23 Νοεμβρίου.
Ειδικότερα, βάσει του Reuters, τη Δευτέρα...
MR tankers, ο «αρχηγός» στις παραγγελίες δεξαμενόπλοιων
Πρωταγωνιστικός είναι ο ρόλος των δεξαμενόπλοιων στη δραστηριότητα στις παραγγελίες πλοίων εντός του 2023, με τα MR tankers να «κλέβουν» τις εντυπώσεις. Πιο συγκεκριμένα, όπως κατέστη εμφανές κατά τη διάρκεια του έτους, από τα κύρια μεγέθη δεξαμενόπλοιων, τα MR tankers ήταν...
Ναυτιλιακές επενδύσεις: Τα δεδομένα για παραγγελίες και αξίες
Ενδιαφέρουσα είναι η εικόνα που καταγράφεται στις παραγγελίες πλοίων εντός του 2023, με τα κεφάλαια που δαπανώνται για καθέναν εκ των κύριων τύπων πλοίων (bulk carriers, tankers, containerships και gas carriers) να είναι αντιστρόφως ανάλογα του αριθμού των παραγγελιών.
Ειδικότερα, όπως αναφέρει...
Αλλαγή σκυτάλης στις παραγγελίες πλοίων
Tα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία ανέκτησαν την πρωτοκαθεδρία τους στις παραγγελίες πλοίων τον περασμένο Οκτώβριο, μετά από τρεις μήνες κινεζικής κυριαρχίας, σύμφωνα με δεδομένα της Clarksons Research Services.
Τα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας εξασφάλισαν παραγγελίες για 18 πλοία χωρητικότητας 1,54 εκατ. compensated gross tons...
Τα απόνερα του Ελ Νίνιο για τη ναυτιλία
Ο νέος «πονοκέφαλος» για την παγκόσμια ναυτιλία ακούει στο όνομα Ελ Νίνιο, δείγμα ότι πλέον η κλιματική αλλαγή μεταβάλλει άρδην τα δεδομένα στις ναυτιλιακές αγορές.
Το Ελ Νίνιο είναι ένα φυσικό κλιματικό φαινόμενο που χαρακτηρίζεται από θερμότερες του μέσου όρου θερμοκρασίες στην...
Τα γεωπολιτικά δρώμενα, παράγοντας ανησυχίας για τα LNG carriers
Από τερματικό LNG απέπλευσε πρόσφατα LNG carrier μεταφέροντας λίγο ή καθόλου φορτίο, γεγονός που προκαλεί ανησυχία αναφορικά με την επίδραση του πολέμου στη Μέση Ανατολή μεταξύ Ισραήλ και Παλαιστίνης.
Ειδικότερα, δημοσίευμα του Bloomberg υπογραμμίζει ότι το πλοίο απέπλευσε με προορισμό την Αλγερία...
INTERCARGO: Ρεκόρ μελών στην 43χρονη ιστορία της
Σημαντική άνοδο κατέγραψαν τα μέλη της INTERCARGO το 12μηνο έως τα τέλη Αυγούστου 2023, σύμφωνα με όσα αναφέρονται στην ετήσια έκθεσή της.
Συγκεκριμένα ο αριθμός των μελών ανήλθε στα υψηλότερα επίπεδα στην 43χρονη ιστορία της INTERCARGO η οποία πλέον εκπροσωπεί το 33%...
Αγοραπωλησίες πλοίων: Όλοι οι δρόμοι οδηγούν… στα bulk carriers
Η πρόσφατη δραστηριότητα στη second-hand αγορά φαίνεται να εστιάζεται περισσότερο στα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου παρά στα δεξαμενόπλοια.
Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Allied, την περασμένη εβδομάδα πραγματοποιήθηκαν συναλλαγές για είκοσι bulk carriers και πέντε δεξαμενόπλοια.
Τα bulk carriers που...
Ορόσημο για τη ναυτιλία με την υπογραφή της Meadway
Μια μεταφορά-ορόσημο για τις εξαγωγές της Σαουδικής Αραβίας, αλλά και για τη ναυτιλία, έλαβε χώρα πρόσφατα με τη συμμετοχή της Meadway Shipping.
Ειδικότερα, σύμφωνα με σχετική ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το «MV Artemis Bulker» της εταιρείας Meadway Shipping Singapore Pte Ltd...
Αγορά bulk carriers από την JP Morgan
Στη ναυτιλία φαίνεται πως συνεχίζει να στρέφεται η τράπεζα JP Morgan προκειμένου να διαφοροποιήσει το επενδυτικό της χαρτοφυλάκιο.
Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Advanced Shipping & Trading, η JP Morgan προχώρησε στην αγορά τριών bulk carriers, τύπου Handysize, τα οποία έχουν...
Οι παράγοντες αισιοδοξίας για τα tankers
Θετικό διαφαίνεται το outlook για τα δεξαμενόπλοια, απότοκο των εκτιμήσεων για την άνοδο της κατανάλωσης πετρελαίου και της ζήτησης για τονομίλια βραχυπρόθεσμα.
Ειδικότερα, σε πρόσφατη έκθεσή της, η ναυλομεσιτική Intermodal σημειώνει ότι η παγκόσμια κατανάλωση πετρελαίου αναμένεται να φτάσει σε επίπεδα-ρεκόρ τόσο...
Το μέλλον για τους τέσσερις βασικούς τύπους πλοίων
Στις κυριότερες προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ναυτιλία εστιάζει στην έκθεσή της «Review of Maritime Transport» η UNCTAD, παρουσιάζοντας και τις εκτιμήσεις της για το βραχυπρόθεσμο outlook των τεσσάρων βασικών τύπων πλοίου.
Οι κυριότερες προκλήσεις, βάσει της UNCTAD, είναι:
· Εμπορικός προστατευτισμός
· Γεωπολιτικοί τριγμοί
·...
Θολό τοπίο για τα bulk carriers
Παρότι εντός της περασμένης εβδομάδας, οι ναύλοι των bulk carriers κατέγραψαν σημαντική άνοδο, η αβεβαιότητα επιμένει. Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Intermodal, η συγκεκριμένη αβεβαιότητα πηγάζει από τις ανησυχίες για επικείμενη επιβράδυνση της κινεζικής οικονομίας.
Σε κάθε περίπτωση, ο ΟΟΣΑ πρόσφατα σημείωσε...