Οι συνεργασίες μεταξύ εταιρειών με στόχο τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος των θαλάσσιων μεταφορών εντείνονται. Στον εν λόγω αγώνα, πρωταγωνιστικό ρόλο διαδραματίζουν τα εναλλακτικά καύσιμα, με τη ναυτιλία γραμμών να τα έχει αναγνωρίσει ως μια πολλά υποσχόμενη μεταβατική επιλογή.
Στο πλαίσιο αυτό, η Hapag-Lloyd ανακοίνωσε τη συνεργασία της με την IKEA Supply Chain Operations, στοχεύοντας στην απανθρακοποίηση της θαλάσσιας μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που προέρχονται από την Ασία.
Για την περίοδο από τον Μάρτιο του 2024 έως τον Φεβρουάριο του 2025, οι δύο εταιρείες συμφώνησαν να αξιοποιήσουν την επιλογή «Ship Green 100» της Hapag-Lloyd. Το «Ship Green 100» επιτρέπει τη χρήση έως και 100% βιοκαυσίμων που παράγονται από απόβλητα και υπολείμματα. Αυτή η επιλογή στοχεύει στην αντικατάσταση των συμβατικών ναυτιλιακών καυσίμων και προσφέρει τη δυνατότητα σημαντικής μείωσης των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα, κατά περίπου 100.000 τόνους εντός της περιόδου συνεργασίας.
Επιπλέον, η ΙΚΕΑ έχει στόχο να μειώσει τις εκπομπές των αερίων του θερμοκηπίου από τις μεταφορές των προϊόντων κατά 70% έως το 2030 και να χρησιμοποιεί μόνο οχήματα και πλοία βαρέος τύπου με μηδενικές εκπομπές έως το 2040. Ωστόσο, η ΙΚΕΑ αναγνωρίζει ότι τα βιοκαύσιμα δεν αποτελούν την τελική λύση για την επίτευξη μηδενικών εκπομπών, αλλά ότι είναι ένα μεταβατικό στάδιο για τη συνεχή προσήλωση στην εξεύρεση νέων τεχνολογιών μηδενικών εκπομπών.