Υπέρμετρη η αισιοδοξία για τα δεξαμενόπλοια;

Υπέρμετρη η αισιοδοξία για τα δεξαμενόπλοια;

82
Υπέρμετρη η αισιοδοξία για τα δεξαμενόπλοια;

Οι βραχυπρόθεσμες εκτιμήσεις για την αγορά των δεξαμενόπλοιων παραμένουν ξεκάθαρα αισιόδοξες. Σε πρόσφατη έκθεσή της, η ναυλομεσιτική Braemar αξιολογεί κατά πόσο αυτές οι εκτιμήσεις ανταποκρίνονται πλήρως στην πραγματικότητα.

Ειδικότερα, όσον αφορά τα fundamentals της αγοράς, και συγκεκριμένα την ισορροπία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης, πράγματι το μέλλον διαφαίνεται ευοίωνο, σημειώνει η Braemar. Η ζήτηση πετρελαίου αναμένεται να αυξηθεί κατά 3,25% τα ερχόμενα δύο έτη, ενώ αναμένονται παραδόσεις μόλις τεσσάρων VLCCs τα επόμενα δύο έτη.

Στο πλαίσιο αυτό, εκτιμήσεις κάνουν λόγο για ημερήσια ναύλα ύψους $90.000 για τα VLCCs τα επόμενα έτη. Η Braemar χτυπά απαλά τον κώδωνα του κινδύνου, υπογραμμίζοντας ότι μέχρι το 2025 η ανάπτυξη της προσφοράς στα tankers θα είναι επαρκής για να αποφευχθούν εκρήξεις στο κόστος ναύλωσης, ακόμα και στα VLCCs. Το γεγονός αυτό δεν αναιρεί ότι οι συνιστώσες τα ερχόμενα έτη θα είναι ευνοϊκές για την αγορά, όμως καλεί για έναν βαθμό μετριασμού της υπέρμετρης αισιοδοξίας.

Ένας επιπλέον παράγοντας που πρέπει να ληφθεί υπόψη είναι η διαθεσιμότητα τονάζ στις μεγαλύτερες ηλικιακές κατηγορίες. Λίγα είναι τα tankers που οδηγούνται στα διεθνή διαλυτήρια,υποστηρίζει η Braemar, κάνοντας λόγο για αφθονία τονάζ εφόσον και αν οι ναυλωτές είναι διατεθειμένοι να κάνουν εκπτώσεις στην ενεργειακή αποδοτικότητα των ναυλωθέντων πλοίων.

Σε κάθε περίπτωση, η ναυλομεσιτική υπογραμμίζει ότι οι εκτιμήσεις για το μέλλον της αγοράς παραμένουν θετικές και εκτιμά ότι κατά μέσο όρο το TCE των δεξαμενόπλοιων το 2025 θα διαμορφωθεί στα $53.000/ημέρα.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.