Bulk carriers: Προσφορά vs ζήτηση και στο βάθος Ερυθρά Θάλασσα και Παναμάς

Bulk carriers: Προσφορά vs ζήτηση και στο βάθος Ερυθρά Θάλασσα και Παναμάς

100
Bulk carriers: Προσφορά vs ζήτηση και στο βάθος Ερυθρά Θάλασσα και Παναμάς

Μια σχετική ισορροπία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης στην αγορά bulk carriers βλέπει η BIMCO σε σχετική έκθεση.

Συγκεκριμένα, η BIMCO εκτιμά ότι η ζήτηση για τη μεταφορά εμπορευμάτων με bulk carriers θα αυξηθεί κατά 3% το 2024, την ίδια ώρα που τα τονομίλια έχουν αυξηθεί λόγω της κατάστασης στην Ερυθρά Θάλασσα αλλά και στη Διώρυγα του Παναμά. Οι ροές σιδηρομεταλλεύματος θα καταγράψουν άνοδο 2,5% μεταξύ 2023 και 2025, παρά το γεγονός ότι η κινεζική ζήτηση για χάλυβα θα παραμείνει σε χαμηλά επίπεδα. Από την άλλη, οι ροές άνθρακα θα καταγράψουν πτώση 4% το ίδιο χρονικό διάστημα, λαμβάνοντας υπόψη ότι η Ινδία αυξάνει τις εγχώριες εξορύξεις της και ότι η ηλεκτροπαραγωγή από ΑΠΕ θα περιορίσει τη ζήτηση. Οι ροές σιτηρών εκτιμάται ότι θα αυξηθούν κατά 3,5%, με την προσφορά να έχει σταθεροποιηθεί μετά τον ισχυρό αντίκτυπο από τον πόλεμο στην Ουκρανία.

Στο μέτωπο της προσφοράς, η εκτίμηση της BIMCO υπογραμμίζει ότι θα αυξηθεί 4,9% μεταξύ 2023 και 2025. Είναι ο μικρότερος ρυθμός αύξησης από το 2016. Η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις θα παραμείνει χαμηλή, ωστόσο θα αυξηθεί από τις αρχές του 2025. Οι ταχύτητες πλεύσης εκτιμάται ότι θα αυξηθούν κατά 1% μεταξύ 2024 και 2025, ενώ η πτώση στη συμφόρηση θα μπορούσε να αυξήσει φέτος την προσφορά κατά 0,5%.

Εν κατακλείδι, η BIMCO εκτιμά ότι το ισοζύγιο προσφοράς και ζήτησης θα ενισχυθεί οριακά το 2024 και θα εξασθενήσει το 2025, καθώς τα bulk carriers θα επιστρέψουν σε Ερυθρά Θάλασσα και Διώρυγα του Παναμά, μειώνοντας τις διανυθείσες αποστάσεις.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.