Ενθαρρυντικά τα αποτελέσματα συστήματος δέσμευσης CO₂ σε πλοίο της Lomar

Ενθαρρυντικά τα αποτελέσματα συστήματος δέσμευσης CO₂ σε πλοίο της Lomar

80
Ενθαρρυντικά τα αποτελέσματα συστήματος δέσμευσης CO₂ σε πλοίο της Lomar

Το εργαστήριο καινοτομίας της Lomar ανακοίνωσε πρόσφατα την ολοκλήρωση των θαλάσσιων δοκιμών ενός πρωτότυπου συστήματος δέσμευσης CO₂. To συγκεκριμένο σύστημα τοποθετήθηκε πίσω από την εξάτμιση ενός containership της εταιρείας το 2023, αφού έλαβε Έγκριση επί της Αρχής από τον νηογνώμονα ABS και μια επιπλέον αξιολόγηση κινδύνου από τον Lloyd’s Register. Το σύστημα είναι τεχνολογίας δεύτερης γενιάς δέσμευσης CO₂ της Seabound και έχει τη δυνατότητα να δεσμεύει έναν τόνο CO₂ ημερησίως.

Το πρωτοποριακό σύστημα δέσμευσης CO₂ της Seabound χρησιμοποιεί ασβεστιακούς προσροφητές για τη μετατροπή του CO₂ σε ασβεστίτη. Οι κόκκοι ασβεστόλιθου που σχηματίζονται από την αντίδραση της προσρόφησης είναι αδρανείς και μη τοξικοί, ενώ μπορούν να αποθηκευτούν και να μεταφερθούν εύκολα. Το σημαντικό πλεονέκτημα αυτής της τεχνολογίας είναι ότι οι κόκκοι μπορούν να επανασχηματιστούν σε οξείδιο του ασβεστίου και διοξείδιο του άνθρακα. Το οξείδιο του ασβεστίου που προκύπτει μπορεί να επαναχρησιμοποιηθεί στη διαδικασία δέσμευσης του CΟ₂ και το διοξείδιο του άνθρακα μπορεί να αποθηκευτεί ή να χρησιμοποιηθεί σε κάποια άλλη διαδικασία. Ένα ακόμα σημαντικό πλεονέκτημα αυτού του συστήματος είναι ο διπλός ρόλος του να δεσμεύει επίσης και τις εκπομπές θείου.

Τα αποτελέσματα των διάρκειας δύο μηνών δοκιμών απέδειξαν την υψηλή αποδοτικότητα του πρωτοποριακού αυτού συστήματος με την επιτυχή δέσμευση 78% CO₂ και 90% θείου από τα αέρια των καυσίμων.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.