Πανδημία: Οι ανησυχίες των γερμανικών ναυπηγείων

Πανδημία: Οι ανησυχίες των γερμανικών ναυπηγείων

143

O κορονοϊός δημιουργεί όχι μόνο βραχυπρόθεσμες στρεβλώσεις, αλλά και ένα περιβάλλον αυξημένης αβεβαιότητας μεσοπρόθεσμα, αναφέρει με ανακοίνωσή της η γερμανική Ένωση Ναυπηγικής Βιομηχανίας και Θαλάσσιας Τεχνολογίας (VSM).

Η αξιοσημείωτη αύξηση δημόσιου και ιδιωτικού χρέους οδηγεί σε απώλειες της κατανάλωσης, ενώ οι τρέχουσες τάσεις που παρεμποδίζουν την ομαλή ροή αγαθών διαφαίνεται ότι θα ενισχυθούν. Μέσα σε αυτό το περιβάλλον, αποφάσεις για επενδύσεις σε κεφαλαιουχικά αγαθά, όπως πλοία, θα αναβληθούν, σημειώνει η VSM και προσθέτει ότι η παγκόσμια ναυπηγική βιομηχανία θα πρέπει να προετοιμαστεί για χαμηλή ζήτηση ενόψει. Η χαμηλή αυτή ζήτηση για ναυπηγήσεις νεότευκτων έρχεται να πλήξει την αγορά, η οποία ήδη από το 2016 αντιμετωπίζει απώλειες και χαμηλές παραγγελίες. Σε όλα τα παραπάνω θα πρέπει να προστεθεί και η ακύρωση επιβεβαιωμένων παραγγελιών. «Μέχρι στιγμής τόσο η γερμανική βιομηχανία όσο και η ευρωπαϊκή στο σύνολό της έχουν καταφέρει να αντιμετωπίσουν τις δυσκολίες που υπάρχουν σε διεθνές επίπεδο χάρη στην εστίαση σε ναυπηγήσεις πλοίων υψηλών προδιαγραφών», αναφέρει χαρακτηριστικά η VSM.

Κατά μέσο όρο, το βιβλίο παραγγελιών των ευρωπαϊκών ναυπηγείων πριν από την έξαρση της πανδημίας θα διατηρούσε ενεργά τα εν λόγω ναυπηγεία για τουλάχιστον τέσσερα χρόνια, πολύ μεγαλύτερο χρονικό διάστημα σε σχέση με τα αντίστοιχα ασιατικά ναυπηγεία.

Η VSM θεωρεί σχεδόν αδύνατο να υπάρξουν σύντομα παραγγελίες για κρουαζιερόπλοια, δεδομένου ότι ο κλάδος έχει πληγεί ανεπανόρθωτα. Η εξέλιξη αυτή θα επηρεάσει την ευρωπαϊκή βιομηχανία, καθώς το 95% νέων παραγγελιών κρουαζιερόπλοιων αναλαμβάνουν ευρωπαϊκές γιάρδες.

Ωστόσο, οι επιπτώσεις δεν αφορούν μόνο τις ναυπηγήσεις κρουαζιερόπλοιων, όπως εξηγεί η VSM, καθώς τα συσσωρευμένα δημόσια χρέη θα οδηγήσουν σε μειωμένες δαπάνες αμυντικού εξοπλισμού, όπως για πολεμικά πλοία. Η γερμανική Ένωση

Ναυπηγικής Βιομηχανίας και Θαλάσσιας Τεχνολογίας, σε συνεργασία με τα αντίστοιχα όργανα σε όλη την Ευρώπη, καλεί για τη δημιουργία ενός προγράμματος προσωρινής ανανέωσης του παγκόσμιου στόλου, που θα βασίζεται τόσο σε δημόσιες συμβάσεις όσο και σε κίνητρα για ναυπηγήσεις φιλικών προς το περιβάλλον εμπορικών πλοίων.

«Η βιομηχανία πρέπει τώρα να καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια για να μειώσει τα κόστη της, διατηρώντας παράλληλα την ηγετική της θέση στον τομέα της τεχνολογίας αλλά και το μεγαλύτερο μέρος του εξειδικευμένου εργατικού δυναμικού της. Για τον ίδιο λόγο είναι επιτακτική ανάγκη να συνεχιστούν οι προσπάθειες έρευνας και ανάπτυξης και να διατηρηθεί ο στόχος της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος, ακόμα και κατά τη διάρκεια της κρίσης», καταλήγει η VSM.

Φωτό: Sandra Henning/Pixabay

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.