18 Q-Max LNG carriers, η mega παραγγελία του Κατάρ στην Κίνα

18 Q-Max LNG carriers, η mega παραγγελία του Κατάρ στην Κίνα

192
18 Q-Max LNG carriers, η mega παραγγελία του Κατάρ στην Κίνα

«Η μεγαλύτερη παραγγελία για LNG carriers της QatarEnergy» σχολιάζουν χαρακτηριστικά κινεζικά και διεθνή ειδησεογραφικά μέσα, καθώς το Κατάρ στράφηκε στα κινεζικά ναυπηγεία για παραγγελία ύψους σχεδόν $5,6 δισ.

Φωτό: QatarEnergy
Φωτό: QatarEnergy

Ειδικότερα, πρόκειται για μια παραγγελία που αφορά την κατασκευή 18 LNG carriers, μεταφορικής ικανότητας 271.000 κ.μ. Τα συγκεκριμένα μεγαθήρια της αγοράς LNG carriers ονομάζονται Q-max, κυριολεκτικά δηλαδή Qatar-max, και έχουν μήκος 344 μέτρων, πλάτος 53,6 μέτρων και βύθισμα 12 μέτρων.

Σε αντίθεση με πρότερες πρόσφατες παραγγελίες του, το Κατάρ στρέφει το βλέμμα του στην Κίνα έναντι της Νότιας Κορέας. Αναλυτές έχουν υπογραμμίσει ότι η Κίνα έχει πράγματι το πάνω χέρι όσον αφορά τις ναυπηγήσεις Q-max LNG carriers. Ο κυριότερος λόγος για την υπεροχή αυτή είναι η διαφορά στις υποδομές.

Πιο συγκεκριμένα, τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία ειδικεύονται στις κατασκευές LNG carriers μεταφορικής ικανότητας 170.000 κ.μ. και μάλιστα έχουν ναυπηγικές κλίνες στις οποίες μπορούν να κατασκευαστούν ταυτόχρονα δύο LNG carriers τέτοιων προδιαγραφών. Συνεπώς, στις κλίνες αυτές δύναται να ναυπηγηθεί μονάχα ένα Q-max LNG carrier κάθε φορά, γεγονός που δεν περιορίζει τη δυνατότητα των νοτιοκορεατικών ναυπηγείων να ανταγωνιστούν κοστολογικά την Κίνα στα Q-max LNGCs.

Ωστόσο, παρότι το Κατάρ επέλεξε Κίνα, η επιλογή ναυπηγείου δεν ήταν καθόλου τυχαία. Η συμφωνία είναι με το μεγαλύτερο ναυπηγείο στον κόσμο την China State Shipbuilding Corporation, κάτω από την ομπρέλα της οποίας υπάρχουν εκατοντάδες κινεζικά ναυπηγεία. Ένα από αυτά είναι και το Hudong Zhonghua, ένα είναι από τα λίγα κινεζικά ναυπηγεία που διαθέτουν την απαραίτητη τεχνογνωσία για να κατασκευάσουν τα τεχνολογικά προηγμένα LNG carriers.

Το συγκεκριμένο ναυπηγείο μάλιστα, ήταν ένα από εκείνα που κατάφεραν να εξασφαλίσουν πληθώρα παραγγελιών για LNG carriers τα τελευταία έτη, οπότε και ο καταιγισμός παραγγελιών για άλλους τύπους πλοίων περιόρισε τη δυνατότητα των νοτιοκορεατικών ναυπηγείων να εξασφαλίσουν περαιτέρω παραγγελίες.

Παράλληλα, πλέον το εκτενές ναυπηγικό πρόγραμμα του Κατάρ αριθμεί 122 πλοία: 104 τα οποία είχε παραγγείλει έως και το πέρας του α’ τριμήνου του 2024 και τα 18 της συγκεκριμένης παραγγελίας.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.