Το ελλιπές δίκτυο φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων, τροχοπέδη για τους στόχους της ΕΕ

Το ελλιπές δίκτυο φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων, τροχοπέδη για τους στόχους της ΕΕ

33
Το ελλιπές δίκτυο φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων, τροχοπέδη για τους στόχους της ΕΕ

Απαραίτητη προϋπόθεση για να αναπτυχθεί η ηλεκτροκίνηση είναι η δυνατότητα φόρτισης των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο δημόσιο δίκτυο φόρτισης. Μέχρι τώρα δεν έχουν ολοκληρωθεί σε μεγάλο βαθμό τα φιλόδοξα αρχικά προγράμματα για εγκατάσταση δημόσιων σταθμών φόρτισης στα κράτη της ΕΕ. Οι σημαντικότεροι λόγοι είναι το υψηλό κόστος για την δημιουργία των σταθμών παροχής ηλεκτρικού ρεύματος, η ικανότητα των εταιρειών παροχής ηλεκτρικού ρεύματος να καλύψουν τις νέες ανάγκες σε ηλεκτρικό ρεύμα, οι αντιδράσεις των κατοίκων και της τοπικής αυτοδιοίκησης, η μειωμένη ζήτηση στην αγορά των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, οι επιδράσεις από την πανδημία κ.α.

Τα επίσημα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) δείχνουν ότι τον Μάρτιο του 2024, οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία στην ΕΕ μειώθηκαν κατά 11,3% στις 134.397 μονάδες, αντανακλώντας την ευρύτερη ύφεση της αγοράς. Κατά συνέπεια, το μερίδιο αγοράς τους μειώθηκε από 13,9% τον Μάρτιο του 2023 σε 13% τον ίδιο μήνα του τρέχοντος έτους. Μεταξύ των τριών μεγαλύτερων αγορών αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, το Βέλγιο (+23,8%) και η Γαλλία (+10,9%) παρουσίασαν διψήφια αύξηση, ενώ η Γερμανία αντιμετώπισε σημαντική μείωση 28,9%. Το πρώτο τρίμηνο του 2024 έκλεισε με συνολικά 332.999 νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία, σημειώνοντας αύξηση 3,8% σε σχέση με το ίδιο τρίμηνο του προηγούμενου έτους.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), αντιπροσωπεύει τους 15 μεγάλους κατασκευαστές αυτοκινήτων, φορτηγών, φορτηγών και λεωφορείων με έδρα την Ευρώπη: BMW Group, DAF Trucks, Daimler Truck, Ferrari, Ford Ευρώπης, Honda Motor Europe, Hyundai Motor Europe, Iveco Group , JLR, Mercedes-Benz, Nissan, Renault Group, Toyota Motor Europe, Volkswagen Group και Volvo Group.

Μια νέα έκθεση της ACEA αποκαλύπτει ένα ανησυχητικό χάσμα μεταξύ της τρέχουσας διαθεσιμότητας δημόσιων σημείων φόρτισης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην ΕΕ και του τι θα χρειαστεί στην πραγματικότητα για την επίτευξη των στόχων μείωσης του CO2.

Η ΕΕ χρειάζεται 8 φορές περισσότερα σημεία φόρτισης ετησίως έως το 2030 για να επιτύχει τους στόχους του CO2, αναφέρεται στην έκθεση.

Οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκαν τρεις φορές πιο γρήγορα από την εγκατάσταση δημόσιων σημείων φόρτισης μεταξύ 2017 και 2023, δείχνει η έκθεση.

Μόλις πάνω από 150.000 δημόσια σημεία φόρτισης εγκαταστάθηκαν πέρσι σε ολόκληρη την ΕΕ (λιγότερα από 3.000 την εβδομάδα κατά μέσο όρο), φτάνοντας συνολικά τα 630.000.

Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, μέχρι το 2030 θα πρέπει να εγκατασταθούν 3,5 εκατομμύρια σημεία φόρτισης. Η επίτευξη αυτού του στόχου θα σήμαινε την εγκατάσταση περίπου 410.000 δημόσιων σημείων φόρτισης ετησίως (ή σχεδόν 8.000 την εβδομάδα), σχεδόν τριπλάσιο από το τελευταίο ετήσιο ποσοστό εγκατάστασης.

Ωστόσο, η ACEA εκτιμά ότι θα χρειαστούν 8,8 εκατομμύρια σημεία φόρτισης μέχρι το 2030. Για να επιτευχθεί αυτό θα απαιτηθούν 1,2 εκατομμύρια φορτιστές ετησίως (ή πάνω από 22.000 την εβδομάδα), οκτώ φορές το τελευταίο ετήσιο ποσοστό εγκατάστασης.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.