Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών σε δυναμική πορεία το 2024

Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών σε δυναμική πορεία το 2024

23
Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών σε δυναμική πορεία το 2024

Στα 114,6 εκατ. ευρώ αυξήθηκαν τα συνολικά έσοδα και λοιπά εισοδήματα για την εταιρεία «Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών Α.Ε.» το α’ τρίμηνο του 2024 σε σχέση με το α’ τρίμηνο του 2023, σύμφωνα με την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων. Η επιβατική κίνηση τους πρώτους τρεις μήνες του έτους ανήλθε σε 5,2 εκατομμύρια επιβάτες, σημειώνοντας  άνοδο 16,5%.

Τα κέρδη προ φόρων την περίοδο Ιανουαρίου – Μαρτίου 2024 ανήλθαν στα 37,0 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 8,5 εκατ. ευρώ συγκριτικά με το 1ο Τρίμηνο του 2023. Τα κέρδη μετά από φόρους το 1ο Τρίμηνο του 2024 ανήλθαν σε 28,5 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 6,5 εκατ. ευρώ από την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους.

Συνολικά, κατά τους πρώτους τρεις μήνες του έτους, η κίνηση του αεροδρομίου ανήλθε σε 5,2 εκατομμύρια επιβάτες, σημειώνοντας  άνοδο 16,5%. Η αυξητική τάση που παρατηρήθηκε το τελευταίο τρίμηνο του 2023 συνέχισε και το πρώτο τρίμηνο του 2024, με υψηλά επίπεδα επιβατικής κίνησης, αντικατοπτρίζοντας την ανθεκτικότητα του αεροπορικού ταξιδιού (ειδικά για σκοπούς αναψυχής) παρόλες τις μακροοικονομικές και γεωπολιτικές προκλήσεις, με τους καταναλωτές να δίνουν προτεραιότητα στα ταξίδια έναντι άλλων δαπανών.

Αναλυτικά, η επιβατική κίνηση τόσο του εσωτερικού όσο και του εξωτερικού παρουσίασε αύξηση 10,3% και 19,4% αντίστοιχα. Σε ότι αφορά στη μηνιαία κατανομή της κίνησης, ο αριθμός επιβατών παρουσίασε διψήφιο ποσοστό αύξησης και τους τρεις μήνες (2024/2023: Ιαν: +10,7%, Φεβ: +18,4%, Μαρ: +20,1%).

Η επόμενη μεγάλη επένδυση του ΔΑΑ

Κατόπιν σχετικού αιτήματος που κατέθεσε η εταιρεία, κατ’ εφαρμογή των προβλέψεων της Σύμβασης Ανάπτυξης Αεροδρομίου (ΣΑΑ), η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ) αποδέχτηκε την τροποποίηση του Χωροταξικού Σχεδίου για την αύξηση της Δυναμικότητας του Αεροδρομίου στα 33 εκατομμύρια επιβάτες (Σχέδιο 33MAP). Το εν λόγω σχέδιο είναι σύμφωνο με τις προβλέψεις του προγράμματος επενδύσεων του ΔΑΑ.  Περαιτέρω, η ΑΠΑ αποδέχθηκε το προτεινόμενο χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του Σχεδίου 33ΜΑΡ, με ορίζοντα ολοκλήρωσης των εργασιών στο τέλος του 2028.

Η εφαρμογή του Σχεδίου 33ΜΑΡ αποτελεί την πρώτη φάση του χωροταξικού σχεδίου και αποσκοπεί στην αύξηση της δυναμικότητας των εγκαταστάσεων του αεροδρομίου σε 33 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως, συμπεριλαμβάνοντας:

1. Την επέκταση του κεντρικού κτηρίου του τερματικού σταθμού κατά περίπου 81.000 τετραγωνικά μέτρα, αποτελούμενο κυρίως από νέες θέσεις επιβίβασης με γέφυρα και μέσω λεωφορείων, επέκταση της αίθουσας ελέγχου check-in, που περιλαμβάνει νέα πρόσοψη τερματικού σταθμού, νέα αίθουσα διαλογής αποσκευών συνοδευόμενη από επέκταση του χώρου παραλαβής αποσκευών, νέους εμπορικούς χώρους και χώρους γραφείων,

2. την ανάπτυξη ενός νέου χώρου στάθμευσης αεροσκαφών για 32 θέσεις με τους αντίστοιχους τροχοδρόμους, δύο νέες γέφυρες οχημάτων και ένα κτίριο για τους φορείς επίγειας εξυπηρέτησης,

3. την επέκταση του οδικού δικτύου πρόσβασης, καθώς και την κατασκευή νέου πολυώροφου χώρου στάθμευσης αυτοκινήτων.

Οι εκτιμήσεις για το 2024

Μετά τη δυναμική επίδοση στην κίνηση του πρώτου τριμήνου, η εταιρεία αναθεώρησε την πρόβλεψή της σε ετήσια επιβατική κίνηση 29,9 εκατομμυρίων επιβατών το 2024, 6,3% (ή περίπου 1,8 εκατομμύρια επιβάτες) πάνω από τα επίπεδα του 2023. Η πρόβλεψη κίνησης 2024 καταρτίστηκε λαμβάνοντας υπόψη τις πραγματικές επιδόσεις της κίνησης του πρώτου τριμήνου του έτους, καθώς και επικαιροποιημένες προβλέψεις για το υπόλοιπο του έτους, με βάση τις τελευταίες τάσεις και εξελίξεις της αγοράς, συμπεριλαμβανομένων των πιο πρόσφατων σχεδίων των αεροπορικών εταιρειών για τη λειτουργία τους κατά τη θερινή περίοδο 2024, που μόλις ξεκίνησε.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.