Κυριαρχία των Supramaxes στη second-hand αγορά

Κυριαρχία των Supramaxes στη second-hand αγορά

80
Κυριαρχία των Supramaxes στη second-hand αγορά

Το ενδιαφέρον για την απόκτηση bulk carriers στη second-hand αγορά βαίνει αυξημένο εντός του έτους, με 285 πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου να αλλάζουν χέρια εντός του έτους, έναντι 648 όλο το 2023. Συνεπώς, τα δεδομένα της ναυλομεσιτικής Allied καταδεικνύουν ότι το 44% της περσινής συνολικής δραστηριότητας ‒σε όρους αριθμού πλοίων‒ έχει ήδη «επαναληφθεί» εντός των πρώτων τεσσάρων μηνών του 2024.

Όσον αφορά ακόμα πιο συγκεκριμένα τα μεγέθη πλοίων, τα Supramaxes/Ultramaxes βρίσκονται στο επίκεντρο. Από τις αρχές του έτους έως σήμερα, η Allied κάνει λόγο για αγοραπωλησίες 106 bulk carriers τέτοιου μεγέθους. Το 2023, συνολικά 229 τέτοια πλοία άλλαξαν χέρια. Συνεπώς, τα μέχρι σήμερα φετινά επίπεδα αντιστοιχούν στο 46% της συνολικής δραστηριότητας του περασμένου έτους.

Επιπλέον, είναι άξιο αναφοράς ότι το 2024 έχουν αποκτηθεί στη second-hand αγορά 20 Post-Panamax bulk carriers, ενώ συνολικά το 2023 αποκτήθηκαν μόλις δεκατρία.

Παράλληλα, οι Έλληνες πλοιοκτήτες αποτελούν τον κινητήριο μοχλό της δραστηριότητας στη second-hand αγορά των bulk carriers, καθώς τους τελευταίους 12 μήνες έχουν προβεί στην αγορά 183 τέτοιων πλοίων και στην πώληση 149.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.