Το 2024, χρονιά ηλεκτρικών αυτοκινήτων;

Το 2024, χρονιά ηλεκτρικών αυτοκινήτων;

27
Το 2024, χρονιά ηλεκτρικών αυτοκινήτων;

Η περιορισμένη ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα ήταν εμφανής το 2023, με μεγάλη έμφαση να δίνεται στη διαφορά κόστους σε σύγκριση με τα συμβατικά. Ωστόσο, δημοσίευμα του Reuters κάνει λόγο για επικείμενη άνοδο στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων το 2024, με το κόστος βέβαια να παραμένει ο σημαντικότερος παράγοντας αβεβαιότητας.

Ειδικότερα, τα δεδομένα του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας που επικαλείται το δημοσίευμα υπογραμμίζουν ότι οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα ανέλθουν σε 17 εκατ. το 2024 έναντι 14 εκατ. το 2023, με περισσότερα από ένα στα πέντε αυτοκίνητα που θα πουληθούν φέτος να είναι ηλεκτρικά.

Όσον αφορά τις περιοχές που θα οδηγούν τη ζήτηση, στην πρώτη θέση βρίσκεται η Κίνα, με τον ΙΕΑ να εκτιμά ότι οι μισές πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα λάβουν χώρα στη δεύτερη ισχυρότερη οικονομία του κόσμου. Το γεγονός αυτό οφείλεται στο ότι περίπου τα δύο τρίτα των ηλεκτρικών οχημάτων που πωλήθηκαν στην Κίνα το 2023 ήταν φθηνότερα από τα αντίστοιχα συμβατικά. Αντιθέτως, στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ τα συμβατικά οχήματα παραμένουν η φθηνότερη επιλογή.

O κρίσιμος ρόλος των ηλεκτρικών οχημάτων στην εξοικονόμηση πετρελαίου

Οι ουσιαστικές επενδύσεις στην αλυσίδα εφοδιασμού ηλεκτρικών οχημάτων, η συνεχής υποστήριξη της ηλεκτροκίνησης και οι μειώσεις στην τιμή των ηλεκτρικών οχημάτων αλλά και των μπαταριών τους, αναμένεται να επιφέρουν ακόμη πιο σημαντικές αλλαγές τα επόμενα χρόνια. Σύμφωνα με τις προβλέψεις κάθε αυτοκίνητο που θα πωλείται μετά το 2035 θα είναι αμιγώς ηλεκτρικό. Σε περίπτωση που γίνει αυτό και υπάρξει επικράτηση της ηλεκτροκίνησης μετά το 2035, προβλέπεται ότι θα εξοικονομηθούν περίπου 12 εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου την ημέρα.

Παράλληλα, η διαθεσιμότητα δημόσιας φόρτισης συμβαδίζει πλήρως με τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων καθώς είναι ζωτικής σημασίας για τη συνεχή ανάπτυξη, σύμφωνα με την έκθεση. Ο αριθμός των δημόσιων σημείων φόρτισης που εγκαταστάθηκαν παγκοσμίως αυξήθηκε κατά 40% το 2023 σε σχέση με το 2022 και η ανάπτυξη για τους γρήγορους φορτιστές ξεπέρασε αυτή των πιο αργών φορτιστών. Ωστόσο, για να επιτευχθεί η ανάπτυξη των ηλεκτρικών οχημάτων, σύμφωνα με τις δεσμεύσεις που έχουν αναλάβει οι κυβερνήσεις, τα δίκτυα φόρτισης πρέπει να εξαπλασιαστούν έως το 2035. Τέλος, ο προσεκτικός σχεδιασμός της ανάπτυξης της ηλεκτροκίνησης είναι απαραίτητος για να διασφαλιστεί ότι η μεγαλύτερη ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας δεν θα δημιουργήσει πρόβλημα στα δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας.

*Με πληροφορίες από Reuters και AΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.