Στα 20 εκατ. dwt ανέρχονταν στις αρχές Οκτωβρίου το orderbook των Capesizes, αριθμός ο οποίος αντιστοιχεί στο 5% του ενεργού στόλου.
Οι παραγγελίες νεότευκτων Capesizes έχουν μειωθεί σταδιακά από το peak του 2013 και φέτος ανέρχονται σε μόλις 5 εκατ. dwt, παρουσιάζοντας πτώση 4% σε σχέση με πέρυσι, σύμφωνα με δεδομένα της BIMCO. Η ραθυμία στις παραγγελίες ερμηνεύεται από τη χαμηλή ναυλαγορά τα πρώτα τρία τρίμηνα του 2023, απόρροια της αποδυναμωμένης οικονομικής δραστηριότητας στην Κίνα.
Σε ό,τι αφορά τις παραδόσεις, η BIMCO εκτιμά ότι φέτος θα διαμορφωθούν σε 11 εκατ. dwt, 37% χαμηλότερα από τον μέσο όρο πενταετίας. Παράλληλα, οι παραδόσεις Capesizes θα μειωθούν περαιτέρω τόσο το 2024 όσο και το 2025 στα 7 εκατ. dwt. Η χαμηλή ανάπτυξη του στόλου θα παράσχει στήριξη στη ναυλαγορά των Capesizes βραχυ-μεσοπρόθεσμα, εξέλιξη που με τη σειρά της πιθανώς να δώσει ώθηση στην τοποθέτηση παραγγελιών.
Εκτός από τους χαμηλούς ναύλους, η μικρότερη ανάγκη για άμεση ανανέωση του στόλου των Capesizes μπορεί επίσης να εξηγήσει το μικρότερο orderbook, αναφέρει η BIMCO. Ένα Capesize είναι κατά μέσο όρο δύο χρόνια νεότερο από ένα άλλο bulk carrier και μόνο το 15% του στόλου των Capesize, ή 54 εκατομμύρια dwt, είναι μεγαλύτερα από 14 ετών.
Παρά το γεγονός ότι τα εν λόγω πλοία είναι νεότερα, φαίνεται να πρωτοπορούν στη χρήση εναλλακτικών καυσίμων, καθώς το 55% του orderbook μπορεί να καταναλώνει ή μπορεί να μετασκευαστεί προκειμένου να καταναλώνει αμμωνία, μεθανόλη και LNG, ποσοστό πολύ υψηλότερο από το 17%, το αντίστοιχο ποσοστό για το σύνολο του στόλου των bulk carriers.