Περιορισμένες οι παραγγελίες για Capesizes

Περιορισμένες οι παραγγελίες για Capesizes

118
Περιορισμένες οι παραγγελίες για Capesizes

Στα 20 εκατ. dwt ανέρχονταν στις αρχές Οκτωβρίου το orderbook των Capesizes, αριθμός ο οποίος αντιστοιχεί στο 5% του ενεργού στόλου.

Οι παραγγελίες νεότευκτων Capesizes έχουν μειωθεί σταδιακά από το peak του 2013 και φέτος ανέρχονται σε μόλις 5 εκατ. dwt, παρουσιάζοντας πτώση 4% σε σχέση με πέρυσι, σύμφωνα με δεδομένα της BIMCO. Η ραθυμία στις παραγγελίες ερμηνεύεται από τη χαμηλή ναυλαγορά τα πρώτα τρία τρίμηνα του 2023, απόρροια της αποδυναμωμένης οικονομικής δραστηριότητας στην Κίνα.

Σε ό,τι αφορά τις παραδόσεις, η BIMCO εκτιμά ότι φέτος θα διαμορφωθούν σε 11 εκατ. dwt, 37% χαμηλότερα από τον μέσο όρο πενταετίας. Παράλληλα, οι παραδόσεις Capesizes θα μειωθούν περαιτέρω τόσο το 2024 όσο και το 2025 στα 7 εκατ. dwt. Η χαμηλή ανάπτυξη του στόλου θα παράσχει στήριξη στη ναυλαγορά των Capesizes βραχυ-μεσοπρόθεσμα, εξέλιξη που με τη σειρά της πιθανώς να δώσει ώθηση στην τοποθέτηση παραγγελιών.

Εκτός από τους χαμηλούς ναύλους, η μικρότερη ανάγκη για άμεση ανανέωση του στόλου των Capesizes μπορεί επίσης να εξηγήσει το μικρότερο orderbook, αναφέρει η BIMCO. Ένα Capesize είναι κατά μέσο όρο δύο χρόνια νεότερο από ένα άλλο bulk carrier και μόνο το 15% του στόλου των Capesize, ή 54 εκατομμύρια dwt, είναι μεγαλύτερα από 14 ετών.

Παρά το γεγονός ότι τα εν λόγω πλοία είναι νεότερα, φαίνεται να πρωτοπορούν στη χρήση εναλλακτικών καυσίμων, καθώς το 55% του orderbook μπορεί να καταναλώνει ή μπορεί να μετασκευαστεί προκειμένου να καταναλώνει αμμωνία, μεθανόλη και LNG, ποσοστό πολύ υψηλότερο από το 17%, το αντίστοιχο ποσοστό για το σύνολο του στόλου των bulk carriers.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.