Δομικές οι αλλαγές στο διεθνές εμπόριο: Τι επιλέγουν οι επιχειρήσεις

Δομικές οι αλλαγές στο διεθνές εμπόριο: Τι επιλέγουν οι επιχειρήσεις

150
Δομικές οι αλλαγές στο διεθνές εμπόριο: Τι επιλέγουν οι επιχειρήσεις

Ιδιαίτερα ενδιαφέροντα είναι τα ευρήματα έρευνας για τις προοπτικές του εμπορίου και τις κυριότερες προκλήσεις που θα αντιμετωπίσει τα επόμενα έτη.

Το Trade in Transition 2023, το οποίο αποτελεί ερευνητικό πρόγραμμα του Economist Impact και χρηματοδοτείται από την DP World, παρουσιάζει και σκιαγραφεί το sentiment από τον δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα για τις εξελίξεις στο παγκόσμιο εμπόριο. Στην τρίτη αυτή έκδοση διερευνάται πώς οι εταιρείες διαχειρίζονται τις αναταραχές του διεθνούς εμπορίου, όπως η ρωσική εισβολή και οι πολιτικές ενάντια στην πανδημία.

Η φετινή έρευνα διενεργήθηκε από τον Σεπτέμβριο έως και τον Νοέμβριο του 2022, με 3.000 συμμετέχοντες από έξι διαφορετικές γεωγραφικές περιοχές: Βόρεια Αμερική, Νότια Αμερική, Ευρώπη, Μέση Ανατολή, Αφρική και Ασία-Ειρηνικός.

Εν μέσω αβεβαιοτήτων που διέπουν τις προοπτικές του διεθνούς εμπορίου για το 2023, οι επιχειρήσεις εξακολουθούν να δίνουν προτεραιότητα στην ανάπτυξη μέσω της επέκτασης. Οι κορυφαίοι κινητήριοι μοχλοί της αύξησης των εξαγωγών το 2023 αναμένεται να είναι η αυξανόμενη ζήτηση σε βασικές αγορές, σύμφωνα με το Trade in Transition 2023. Την ίδια ώρα, ο πληθωρισμός σε ποσοστό 30% αποτελεί τον μόνιμο και ουσιαστικό κίνδυνο για τις επιχειρήσεις. Τα στελέχη που συμμετείχαν ανέφεραν τον πληθωρισμό ως την κορυφαία πηγή απαισιοδοξίας για τους επόμενους 24 μήνες.

Ενδιαφέρον εύρημα είναι ότι το 96% των συμμετεχόντων αλλάζουν τις εμπορικές τους λειτουργίες ως απάντηση στις πρόσφατες γεωπολιτικές εξελίξεις. Σε διάστημα ενός έτους, ο αριθμός των επιχειρήσεων που μετέφεραν την παραγωγή ή τους προμηθευτές τους σε κοντινές τους αγορές υπερδιπλασιάστηκε. Κύρια αιτία ήταν η μείωση των δαπανών. Ενώ όμως το 27,2% των συμμετεχόντων προβαίνουν σε συρρίκνωση των εφοδιαστικών αλυσίδων, προκειμένου να περιορίσουν την έκθεσή τους σε γεωπολιτικές προκλήσεις, το 32,7% επιθυμεί την επέκταση σε πιο σταθερές και διαφανείς αγορές.

Το «just in case» εξακολουθεί να αποτελεί την κυρίαρχη τάση μεταξύ των επιχειρήσεων, οι οποίες κατά μέσο όρο το 2022 διατηρούσαν αποθέματα 10,1 εβδομάδων έναντι 8,9 εβδομάδων το 2021. Σε ό,τι αφορά τις νέες τεχνολογίες, το 35% των συμμετεχόντων αποκρίθηκαν ότι ξεκίνησαν να τις χρησιμοποιούν στις αλυσίδες αξίας τους το 2022 έναντι 31% πέρυσι. Ένα 29% σχεδιάζουν να υιοθετήσουν αυτές τις ψηφιακές λύσεις έναντι 23% το 2022.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.