«Hellenic Explorer» 1978: Το προηγμένο ConRo της «Ελληνικής»

«Hellenic Explorer» 1978: Το προηγμένο ConRo της «Ελληνικής»

701
«Hellenic Explorer» 1978: Το προηγμένο ConRo της «Ελληνικής»

Στο τεύχος της 1ης Ιουλίου 1978, τα Ναυτικά Χρονικά προχώρησαν σε συνοπτικό φωτογραφικό αφιέρωμα για την παράδοση του «Hellenic Explorer» από τα ιαπωνικά ναυπηγεία Sasebo στην εταιρεία Hellenic Lines του Οίκου Καλλιμανόπουλου.

Το «Hellenic Explorer» αποτέλεσε το πρώτο από τρία αδελφά πλοία ειδικού τύπου, τα οποία είχαν τη δυνατότητα να μεταφέρουν τόσο εμπορευματοκιβώτια όσο και τροχοφόρα οχήματα. Παρότι τα Ναυτικά Χρονικά αναφέρθηκαν στο εν λόγω πλοίο ως RoRo (Roll-On/Roll-Off), πιο ακριβής και πιο ορθός θα ήταν ο χαρακτηρισμός του με τον σύγχρονο όρο ConRo (container και RoRo).

Το νεότευκτο αυτό της «Ελληνικής» του Οίκου Καλλιμανόπουλου παραδόθηκε από τα ιαπωνικά ναυπηγεία την 21η Ιουνίου 1978, σε επίσημη τελετή, παρουσία της θυγατέρας του Περικλή Καλλιμανόπουλου, Αικατερίνης Μαζαράκη.

Το «Hellenic Explorer», το οποίο έφερε την ελληνική σημαία, είχε χωρητικότητα dw 13.537 τόνους και ολική χωρητικότητα 17.700 τόνους. Είχε τη δυνατότητα να μεταφέρει 1.107 containers και 1.407 επιβατικά αυτοκίνητα. Πιο συγκεκριμένα, είχε τρία καταστρώματα για τη μεταφορά οχημάτων και containers στο ανώτατο κατάστρωμα. Διέθετε επίσης διαμερίσματα για τη διαμονή έως και 45 ατόμων.

Είχε ολικό μήκος 190,5 μ., πλάτος 28,5 μ. και μέγιστο βύθισμα 11,84 μ. Το «Hellenic Explorer» ήταν πλήρως αυτοματοποιημένο, ενώ διέθετε δύο μηχανές τύπου ΜΑΝ, ισχύoς 25.320 ίππων, που προσέφεραν υπηρεσιακή ταχύτητα 20 μιλίων.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ των Ναυτικών Χρονικών, το πλοίο είχε ήδη αποπλεύσει από την Ιαπωνία, προκειμένου να αναλάβει τακτικό δρομολόγιο από τις Ηνωμένες Πολιτείες. Πράγματι, όπως καταγράφεται στο τεύχος της 15ης Αυγούστου του περιοδικού, το «Hellenic Explorer» κατέπλευσε στο Χιούστον στις 7 Αυγούστου 1978, εγκαινιάζοντας τη νέα γραμμή της «Ελληνικής». Η γραμμή αυτή περιλάμβανε τους αμερικανικούς λιμένες του Χιούστον, της Νέας Ορλεάνης, της Βαλτιμόρης, της Φιλαδέλφειας και της Νέας Υόρκης, με κατεύθυνση τους λιμένες της Τζέντα, του Ντουμπάι, του Νταμάμ, του Κουβέιτ και του Μπαντάρ Σαπούρ.

Το «προηγμένο» αυτό πλοίο αποτέλεσε, όπως ειπώθηκε, το πρώτο μιας σειρά τριών πανομοιότυπων πλοίων. Τα άλλα δύο ConRo της παραγγελίας του Οίκου Καλλιμανόπουλου στα ναυπηγεία Sasebo ήταν τα «Hellenic Innovator» και «Hellenic Valor». Στο τεύχος της 15ης Σεπτεμβρίου 1978, στην ενότητα «Ναυτιλιακαί Ειδήσεις», τα Ναυτικά Χρονικά αναφέρουν ότι το μεν «Hellenic Innovator» παραδόθηκε στην «Ελληνική» στις 23 Αυγούστου του ίδιου έτους, ενώ το «Hellenic

Valor» είχε καθελκυστεί στις 28 Αυγούστου και η κατασκευή του έμελλε να ολοκληρωθεί τον Νοέμβριο του 1978. Μάλιστα, για τις εν λόγω ναυπηγήσεις αναφέρεται ότι είχαν ειδικές ηλεκτρικές εγκαταστάσεις για τη μεταφορά 60 εμπορευματοκιβωτίων-ψυγείων. Με τις προσθήκες των συγκεκριμένων πλοίων, το 1978 ο στόλος της «Ελληνικής» ανήλθε στον εντυπωσιακό αριθμό των 40 πλοίων.

Η ναυπήγηση του «Hellenic Explorer» αλλά και η ολοκλήρωση του συγκεκριμένου ναυπηγικού προγράμματος αποτέλεσαν μια σημαντική επένδυση του Οίκου Καλλιμανόπουλου. Μέσω αυτής, ενίσχυσε περαιτέρω τη θέση του στην αγορά των τακτικών γραμμών και την εξειδίκευσή του στη διαχείριση πλοίων που είχαν τη δυνατότητα μεταφοράς containers.

 

Μπορείτε να διαβάσετε το αφιέρωμα των Ναυτικών Χρονικών στο «Hellenic Explorer» εδώ.

Η ψηφιοποίηση του αρχείου των τευχών από το 1931 έως το 1983 είναι μια ευγενική χορηγία του Ιδρύματος Ευγενίδου, στη μνήμη της Μαριάνθης Σίμου.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.