Τα διυλιστήρια στο «κόκκινο» και στο βάθος κόστος και περιβαλλοντικοί στόχοι

Τα διυλιστήρια στο «κόκκινο» και στο βάθος κόστος και περιβαλλοντικοί στόχοι

92
Τα διυλιστήρια στο «κόκκινο» και στο βάθος κόστος και περιβαλλοντικοί στόχοι
Credit: iStock / CreativeNature_nl

Ένα στα πέντε διυλιστήρια ‒σε όρους ικανότητας διύλισης‒ παγκοσμίως αντιμετωπίζει κίνδυνο διακοπής των δραστηριοτήτων του. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, που επικαλείται ανάλυση της Wood Mackenzie, η μείωση των περιθωρίων κέρδους από τη διύλιση βενζίνης και οι περιβαλλοντικοί στόχοι συνιστούν σημαντική πρόκληση για τα διυλιστήρια παγκοσμίως.

Τα περισσότερα υπό κίνδυνο διυλιστήρια βρίσκονται σε Ευρώπη και Κίνα, με την ικανότητα διύλισης, που βρίσκεται έως έναν βαθμό στον «αέρα», να ανέρχεται σε περίπου 3,9 εκατ. βαρέλια πετρελαίου ανά ημέρα.

Όπως υπογραμμίζεται στο δημοσίευμα, υπάρχει σημαντικό ενδεχόμενο τα λειτουργικά κόστη των διυλιστηρίων να αυξηθούν σε τέτοιο βαθμό, που η διακοπή της λειτουργίας τους να είναι μονόδρομος.

Παράλληλα, το γιγάντιο διυλιστήριο Dangote στη Νιγηρία «απειλεί» να θέσει τέλος στο ‒διάρκειας δεκαετίας‒ εμπόριο βενζίνης από την Ευρώπη στην Αφρική, αξίας $17 δισ. ετησίως. Το γεγονός αυτό αποτελεί ακόμα έναν πονοκέφαλο για τα ευρωπαϊκά διυλιστήρια.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.