Τακτικές γραμμές: Πόσο μακριά είναι πραγματικά η MSC από τον ανταγωνισμό;

Τακτικές γραμμές: Πόσο μακριά είναι πραγματικά η MSC από τον ανταγωνισμό;

122
Τακτικές γραμμές: Πόσο μακριά είναι πραγματικά η MSC από τον ανταγωνισμό;

Ο κολοσσός των τακτικών γραμμών MSC έχει επιδοθεί σε μια κούρσα αύξησης του στόλου του μέσω ενός εκτεταμένου προγράμματος παραγγελιών πλοίων αλλά και μέσω της απόκτησης πληθώρας second-hand containerships. Η στρατηγική αυτή οδήγησε όχι μονάχα στον εκθρονισμό της Maersk και στην ανάληψη των ηνίων της liner ναυτιλίας από την MSC, αλλά και στη συνεχή διεύρυνση της διαφοράς που χωρίζει την MSC από τις υπόλοιπες εταιρείες της κατάταξης.

Στο πλαίσιο αυτό, η Sea-Intelligence σε πρόσφατη ανάλυσή της επανεξετάζει τις εκτιμήσεις για την ανάπτυξη του στόλου των κορυφαίων liner εταιρειών, λαμβάνοντας υπόψη δύο διαφορετικά σενάρια. Στο πρώτο σενάριο, για τον καθορισμό του μελλοντικού μεγέθους του στόλου της εκάστοτε εταιρείας, η Sea-Intelligence υπολογίζει τον τωρινό στόλο και το μέγεθος του στόλου της εταιρείας, υποθέτοντας ότι όλες οι εταιρείες ακολουθούν παρόμοια στρατηγική αναφορικά με την πώληση πλοίων. Στο δεύτερο σενάριο, λαμβάνεται υπόψη η συγκεκριμένη στρατηγική που έχει ακολουθήσει η εκάστοτε εταιρεία όσον αφορά την πώληση πλοίων της τα τελευταία δύο έτη.

Ο διαχωρισμός αυτός, βάσει της Sea-Intelligence, επιτρέπει έναν ακριβέστερο υπολογισμό του μεγέθους του στόλου της κάθε εταιρείας. Διαφορετικές εταιρείες της δεκάδας στις τακτικές γραμμές δεν έχουν άλλωστε την ίδια προσέγγιση όσον αφορά την ανανέωση του στόλου τους μέσω πωλήσεων στη second-hand αγορά. Ενδεικτικά, MSC και ONE δεν προβαίνουν σε όσες πωλήσεις προβαίνουν εταιρείες όπως η CMA CGM.

Εφόσον ληφθεί υπόψη αυτό το γεγονός, η εκτιμώμενη διαφορά της MSC από τη δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία σε όρους μεταφορικής ικανότητας είναι αυξημένη έναντι των τωρινών εκτιμήσεων. Μπορεί οι διαφορές όπως απεικονίζονται στο γράφημα να μην είναι δραματικές έναντι των εκτιμήσεων υπό το πρώτο σενάριο, όμως καταδεικνύουν έντονα τόσο τις διαφορετικές στρατηγικές που ακολουθούν οι εταιρείες όσο και την εστίαση της MSC να οικοδομήσει έναν γιγαντιαίο στόλο.

Εικόνα1

Ένα άλλο σημαντικό συμπέρασμα που επιτρέπει η προσέγγιση της Sea-Intelligence υπό το σενάριο δύο έχει σχέση με την πραγματική σφοδρότητα της μάχης για τη δεύτερη θέση. Επί του παρόντος, είναι σίγουρο ότι η CMA CGM θα αναρριχηθεί στη δεύτερη θέση και η Maersk θα πέσει στην τρίτη. Όμως, η διαφορά τους υπό το σενάριο ένα είναι αρκετά μικρότερη έναντι εκείνης υπό το σενάριο δύο. Το γεγονός αυτό υποδεικνύει ότι η Maersk δίνει εξαιρετικά μεγάλη έμφαση στην πώληση πλοίων στη second-hand αγορά με στόχο την ανανέωση του στόλου της.

Παράλληλα, σημειώνεται ότι, σύμφωνα με στοιχεία της Alphaliner, η MSC έχει επί του παρόντος στόλο 813 πλοίων (5,8 εκατ. TEUs) και orderbook 105 πλοίων (1,3 εκατ. TEUs), η Maersk στόλο 699 πλοίων (4,3 εκατ. TEUs) και orderbook 29 πλοίων (385.686 TEUs) και η CMA CGM στόλο 633 πλοίων (3,7 εκατ. TEUs) και orderbook 92 πλοίων (1,1 εκατ. TEUs).

Την ίδια ώρα, όπως όλα δείχνουν, η MSC μένει εκτός οποιασδήποτε συμμαχίας στις τακτικές γραμμές, γεγονός που δύναται να συνάδει με την επιθετική στρατηγική που ακολουθεί αναφορικά με την ανάπτυξη του στόλου της. Μάλιστα, η MSC είναι σε θέση να ανταγωνιστεί επάξια τις ισχύουσες και μέλλουσες συμμαχίες στις τακτικές γραμμές, δεδομένου ότι ο στόλος της έχει μεγαλύτερη μεταφορική ικανότητα από κάποιες από αυτές.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.