«Διαζύγιο» της Ιταλίας από το Belt and Road Initiative

«Διαζύγιο» της Ιταλίας από το Belt and Road Initiative

41
«Διαζύγιο» της Ιταλίας από το Belt and Road Initiative

Επίσημο θα πρέπει να θεωρείται το «διαζύγιο» της Ιταλίας από το Belt and Road της Κίνας.

Η ιταλική κυβέρνηση ενημέρωσε το Πεκίνο για την απόφασή της, δίνοντας τέλος σε μήνες εικασιών για το μέλλον μιας σχέσης που είχε ενοχλήσει τους δυτικούς συμμάχους της Ρώμης.

Η απόφαση έρχεται τρεις μήνες μετά την επιβεβαίωση από τα πλέον επίσημα χείλη της Giorgia Meloni ότι η συντηρητική κυβέρνηση θα εξέλθει της κινεζικής πρωτοβουλίας. Η ίδια η Meloni φρόντισε να ρίξει τους τόνους, σημειώνοντας ότι στόχος της είναι να διατηρηθεί μια αμοιβαία επωφελής σχέση με το Πεκίνο, αν και κατά καιρούς έχει χαρακτηρίσει τη συμμετοχή της Ιταλίας στο BRI ως «λάθος».

Αξίζει να σημειωθεί ότι, εάν η ιταλική κυβέρνηση δεν ενημέρωνε σχετικά το Πεκίνο, η συμμετοχή της Ιταλίας στο BRI θα ανανεωνόταν αυτομάτως για πέντε χρόνια στις αρχές του επόμενου έτους.

Η απόφαση της Ρώμης το 2019 να συμμετάσχει στο φιλόδοξο σχέδιο της Κίνας είχε θορυβήσει τους συμμάχους της στη Δύση, καθώς ήταν η μόνη από τους G7 που επέλεξε να συμμετάσχει στο project. Ο πρώην πρέσβης της Ιταλίας στο ΝΑΤΟ, Stefano Stefanini, στο παρελθόν είχε αναφέρει ότι ο τότε κυβερνητικός συνασπισμός είχε υποτιμήσει τον γεωπολιτικό αντίκτυπο μιας τέτοιας κίνησης. O ίδιος ανέφερε στους Financial Times ότι πλέον η συμμετοχή της Ρώμης στο BRI δεν είχε κάποιο ουσιαστικό όφελος, ιδιαίτερα από τη στιγμή που οι σχέσεις της Κίνας με την ΕΕ και τις ΗΠΑ έχουν επιδεινωθεί και οι δυτικοί σύμμαχοι εντείνουν τις προσπάθειές τους για μείωση της εξάρτησής τους από την Κίνα.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.