Έλληνες (πάλι) οι πρωταγωνιστές στις παραγγελίες πλοίων

Έλληνες (πάλι) οι πρωταγωνιστές στις παραγγελίες πλοίων

805
Έλληνες (πάλι) οι πρωταγωνιστές στις παραγγελίες πλοίων

Σημαντική ήταν η πρόσφατη δραστηριότητα στις παραγγελίες πλοίων, με τους Έλληνες πλοιοκτήτες να διαδραματίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο.

Ειδικότερα, βάσει δεδομένων στην πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Advanced Shipping & Trading, την εβδομάδα με πέρας τις 17 Νοεμβρίου τοποθετήθηκαν παραγγελίες για 20 πλοία, δέκα εκ των οποίων θα ναυπηγηθούν για λογαριασμό ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών.

Η Evalend προέβη σε παραγγελία δύο LNG carriers, μεταφορικής ικανότητας 174.000 κ.μ., στο νοτιοκορεατικό ναυπηγείο HD KSOE, η παράδοση των οποίων αναμένεται να λάβει χώρα μεταξύ του 2027 και του 2028, έναντι $263 εκατ. έκαστο.

Ακόμα, η Naftomar προχώρησε στην παραγγελία τεσσάρων πλοίων μεταφοράς αμμωνίας, τα οποία θα είναι και διπλού καυσίμου κατανάλωσης και αμμωνίας. Καθένα εκ των πλοίων θα διαθέτει μεταφορική ικανότητα 93.000 κ.μ., ενώ το κόστος τους ανέρχεται σε $124 εκατ. έκαστο. Η παράδοση των πλοίων εκτιμάται πως θα λάβει χώρα μεταξύ του 2026 και του 2027 και τα πλοία θα κατασκευαστούν από τη νοτιοκορεατική Hanwha Ocean.

Παράλληλα, η Arcadia Shipmanagement προχώρησε σε παραγγελία για την κατασκευή δύο δεξαμενόπλοιων, χωρητικότητας 158.000 dwt, στα ναυπηγεία της HD KSOE. Καθένα εκ των πλοίων έχει κόστος $85,3 εκατ., θα είναι εξοπλισμένο με scrubber και η παράδοσή τους εκτιμάται ότι θα λάβει χώρα το 2026.

Τέλος, σε παραγγελία προχώρησε και η Performance Shipping, η οποία στράφηκε στο κινεζικό ναυπηγείο Sumec Dayang για την κατασκευή δύο bulk carriers, χωρητικότητας 63.000 dwt. Καθένα εκ των πλοίων έχει κόστος $32,5 εκατ. και η παράδοσή τους εκτιμάται για το 2026.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.