Tα φιλόδοξα σχέδια του Κρεμλίνου για αύξηση των εμπορευματικών ροών από τον Αρκτικό Κύκλο πέφτουν σε σκοπέλους ή μάλλον στην έλλειψη σχετικών υποδομών που θα κατασκευάζουν παγοθραυστικά πλοία.
Τα παραπάνω υπογράμμισε στο RBC ο Alexei Chekunkov, υπουργός Ανάπτυξης για τη Ρωσική Άπω Ανατολή και την Αρκτική, συμπληρώνοντας ότι η ρωσική κυβέρνηση βρίσκεται σε συνομιλίες τόσο με την Ινδία όσο και με την Κίνα για τέτοιου είδους projects. «Η μεγαλύτερή μου ανησυχία είναι η διαθεσιμότητα παγοθραυστικών πλοίων. Απλώς δεν υπάρχουν ακόμη αρκετά στον κόσμο για τη μεταφορά 200 εκατ. τόνων (εμπορευμάτων) σε επτά έως οκτώ χρόνια», δήλωσε ο υπουργός.
H Ρωσία ποντάρει πολλά στο Βόρειο Πέρασμα, καθώς το θεωρεί εναλλακτική έναντι της Διώρυγας του Σουέζ, που θα μπορούσε να αποτελέσει σημείο αναφοράς για το θαλάσσιο εμπόριο, ιδιαίτερα εν μέσω κλιματικής κρίσης, που έχει ως αποτέλεσμα το λιώσιμο των πάγων.
Ο πρόεδρος Πούτιν δήλωσε τον περασμένο μήνα στη συνάντηση των BRICS ότι η Ρωσία επιδιώκει να αναπτύξει εμβληματικά έργα, συμπεριλαμβανομένης της διαδρομής της Βόρειας Θάλασσας, με την ανάγκη κατασκευής νέων λιμανιών, τερματικών σταθμών καυσίμων και ενός διευρυμένου στόλου παγοθραυστικών να είναι επίσης στην κορυφή των προτεραιοτήτων.