Επενδύσεις στη second-hand αγορά: Ομοιότητες και διαφορές σε bulk carriers και tankers

Επενδύσεις στη second-hand αγορά: Ομοιότητες και διαφορές σε bulk carriers και tankers

208
Επενδύσεις στη second-hand αγορά: Ομοιότητες και διαφορές σε bulk carriers και tankers

Η πρόσφατη δραστηριότητα στη δευτερογενή αγορά παρουσιάζεται ισορροπημένη μεταξύ των δεξαμενόπλοιων και των bulk carriers. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Allied, την περασμένη εβδομάδα στη second-hand αγορά άλλαξαν χέρια έντεκα bulk carriers και δέκα δεξαμενόπλοια.

Συνεπώς, παρά το γεγονός ότι η ναυλαγορά των bulk carriers κυμαίνεται σε ιδιαίτερα χαμηλότερα επίπεδα από εκείνη των δεξαμενόπλοιων, το ενδιαφέρον των πλοιοκτητών παραμένει έντονο. Οι ομοιότητες, όμως, μεταξύ των bulk carriers και των δεξαμενόπλοιων που πέρασαν σε νέους ιδιοκτήτες πρόσφατα σταματούν στον αριθμό τους.

Ειδικότερα, στην περίπτωση των bulk carriers, οι πλοιοκτήτες εστιάστηκαν στην απόκτηση πλοίων μεσαίου μεγέθους, με έξι από τις έντεκα αγοραπωλησίες να αφορούν Capesize πλοία. Από την άλλη, η κατανομή των αγοραπωλησιών δεξαμενόπλοιων ανά μέγεθος πλοίου εμφανίζεται πλήρως ισορροπημένη, με δύο VLCC, δύο Suezmax, δύο Aframax, δύο MR και δύο Small tankers να αλλάζουν χέρια.

Παράλληλα, σύμφωνα με την Allied, η μέση ηλικία των bulk carriers που αλλάξαν χέρια ήταν 11 έτη, ενώ εκείνη των δεξαμενόπλοιων 16 έτη. Η προτίμηση των πλοιοκτητών στα δεξαμενόπλοια μεγάλου μεγέθους φαίνεται να συνδέεται με το δέλεαρ της μεταφοράς ρωσικού πετρελαίου και τον περίφημο σκοτεινό στόλο δεξαμενόπλοιων.

Σε κάθε περίπτωση, παρουσιάζει ενδιαφέρον κατά πόσο αυτή η τάση θα συνεχιστεί, δεδομένης της σκλήρυνσης της πολιτικής πολλών ασιατικών χωρών ενάντια στα δεξαμενόπλοια μεγαλύτερης ηλικίας, καθώς η περιβαλλοντική απειλή που ενέχουν είναι υψηλή.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.