Γ. Ξηραδάκης: Ισχυρές οι διμερείς σχέσεις Ελλάδας και Κίνας

Γ. Ξηραδάκης: Ισχυρές οι διμερείς σχέσεις Ελλάδας και Κίνας

190
Γ. Ξηραδάκης: Ισχυρές οι διμερείς σχέσεις Ελλάδας και Κίνας

Tις διμερείς οικονομικές σχέσεις Ελλάδας και Κίνας υπογράμμισε ο πρόεδρος της Ένωσης Τραπεζικών & Χρηματοοικονομικών Στελεχών Ελληνικής Ναυτιλίας κ. Γιώργος Ξηραδάκης κατά τη διάρκεια χθεσινού γεύματος εργασίας (07.03) στη Ναυτιλιακή Λέσχη Πειραιά στο πλαίσιο της έναρξης της σειράς εκδηλώσεων “Internationalizing Piraeus Maritime Center”.

Ο κ. Ξηραδάκης κατά την εισαγωγική του τοποθέτηση σημείωσε τη σημασία της ελληνόκτητης ναυτιλίας για τις εισαγωγές προϊόντων της Κίνας τονίζοντας χαρακτηριστικά ότι «το 50% των εισαγωγών ενεργειακών πόρων και το 20% των υπόλοιπών αγαθών στην Κίνα πραγματοποιούνται με ελληνόκτητα πλοία». Ακόμη τόνισε ότι οι Έλληνες πλοιοκτήτες διατηρούν στενούς δεσμούς με τα κινεζικά ναυπηγεία έχοντας χτίσει σημαντικό αριθμό πλοίων ενώ δεν παρέλειψε να επισημάνει και τον ρόλο του Πειραιά  για την ανάπτυξη του Belt and Road Initiative, του φιλόδοξου πλάνου της Κίνας στα πρότυπα του πάλαι ποτέ «Δρόμου του Μεταξιού».

Ο κ. Ξηραδάκης αναφέρθηκε στην έκθεση των κινεζικών τραπεζών στη χρηματοδότηση της ελληνόκτητης ναυτιλίας τονίζοντας ότι υπάρχει πρόσφορο έδαφος για περαιτέρω επενδύσεις και ότι η ίδρυση υποκαταστημάτων της Τράπεζας της Κίνας και της ISBC στην Αθήνα είναι προς την κατεύθυνση αυτή. Άλλωστε πρόσφατα η Ένωση Τραπεζικών και Χρηματοοικονομικών Στελεχών Ελληνικής Ναυτιλίας και το Shanghai Lujiazui Financial City Council υπέγραψαν συμφωνία με στόχο να εγκαθιδρύσουν ένα δίκτυο επικοινωνίας μεταξύ ναυτιλιακών εταιρειών και χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων και από τα δύο ναυτιλιακά κέντρα / κράτη.

Παράλληλα επεσήμανε ότι, αν και η Ελλάδα κατέχει την πρώτη θέση μεταξύ των πλοιοκτητών χωρών, ο Πειραιάς είναι κάτι περισσότερο από ένα πλοιοκτητικό κέντρο. Είναι διεθνές ναυτιλιακό κέντρο. Εκτός από τις 970 εταιρείες πλοιοκτησίας και διαχείρισης πλοίων, συνολικά 3.300 συνδεδεμένες με τη ναυτιλία εταιρείες υπάρχουν που διαμορφώνουν το ναυτιλιακό cluster του Πειραιά.

Οι προοπτικές συνεργασίας μεταξύ των ελληνικών ναυπηγείων και προμηθευτών ναυτικού εξοπλισμού με τα κινεζικά ναυπηγεία συζητούνται συνεχώς μεταξύ των ενδιαφερομένων, καθώς υπάρχει μεγάλη ζήτηση μεταξύ των κινεζικών ομίλων για εξειδικευμένο προσωπικό με την απαραίτητη υψηλού επιπέδου τεχνογνωσία στον ναυπηγικό και επισκευαστικό τομέα, καθώς και ναυτιλιακό κλάδο γενικότερα. Ο βασικός παράγοντας που συμβάλλει στην ανταγωνιστικότητα του ναυτιλιακού κέντρου Πειραιώς είναι το γεγονός ότι διαθέτει τον υψηλότερο βαθμό εμπειρίας και εξειδίκευσης σε ένα πραγματικά ανταγωνιστικό περιβάλλον, υπογράμμισε ο κ. Ξηραδάκης.

Ο πρόεδρος της Ένωσης Τραπεζικών & Χρηματοοικονομικών Στελεχών Ελληνικής Ναυτιλίας έκλεισε την ομιλία του σημειώνοντας: «Η συνεργασία μεταξύ Κίνας και Ελλάδας προήλθε αρχικά από τη θάλασσα και το μέλλον της βρίσκεται στη θάλασσα. Η επιτυχημένη ζωή στη θάλασσα απαιτεί ομαλή συνεργασία που βασίζεται σε αμοιβαία οφέλη για τα εμπλεκόμενα μέρη».

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.