Γιατί η Κίνα «κλείνει» το μάτι στα bulk carriers

Γιατί η Κίνα «κλείνει» το μάτι στα bulk carriers

110
Γιατί η Κίνα «κλείνει» το μάτι στα bulk carriers

Το γεγονός ότι οι εισαγωγές LNG της Κίνας την περίοδο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου κατέγραψαν πτώση περίπου 10% σε ετήσια βάση προκάλεσε εντύπωση, δεδομένου ότι η Κίνα βασίζεται σημαντικά στο ορυκτό αγαθό και καθώς αναμένει ρεκόρ θερμοκρασιών τους ερχόμενους μήνες.

Διαφαίνεται ότι, έναντι του φυσικού αερίου και της σημαντικής μεταβλητότητας που διακατέχει τις τιμές του στις διεθνείς αγορές, η Κίνα επιλέγει να στραφεί στον άνθρακα, τον οποίο και θεωρεί κρίσιμο για την ενεργειακή της ασφάλεια, δεδομένου ότι το 2022 το 56,2% της ηλεκτροπαραγωγής της πραγματοποιήθηκε με καύση άνθρακα.

Σε κάθε περίπτωση, η συγκεκριμένη κίνηση της Κίνας δεν σημαίνει ότι στρέφει πραγματικά την πλάτη της στο φυσικό αέριο αλλά ότι, προκειμένου να διασφαλίσει την ενεργειακή της επάρκεια, προτιμά να μειώσει έως έναν βαθμό την ηλεκτροπαραγωγή μέσω ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και να καλύψει το κενό αυτό με τον άνθρακα.

Το συγκεκριμένο μέτρο, που σύμφωνα με το Reuters θα είναι παροδικό, έχει αντίκτυπο πολλαπλών μετώπων. Κατ’ αρχάς, προσφέρει υποστήριξη στην αγορά των bulk carriers, η ναυλαγορά των οποίων εμφανίζει, έπειτα από σημαντικές προκλήσεις, σημάδια ανάκαμψης. Επιπλέον, μειώνει την πιθανότητα μιας νέας «σύγκρουσης» αγοραστών σε Ανατολή και Δύση για τα φορτία LNG και κατ’ επέκταση μειώνει την πιθανότητα νέου σημαντικού ράλι των τιμών. Εκτός αυτού, επιτρέπει στην Κίνα να προσφέρει μια χείρα βοηθείας έμμεσα στη Ρωσία, εφόσον οι ποσότητες που θα εισάγει σε άνθρακα προέλθουν σε σημαντικό βαθμό από αυτήν.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.