Ναυτιλία γραμμών: Μείωση χωρητικότητας εν μέσω πτώσης των ναύλων

Ναυτιλία γραμμών: Μείωση χωρητικότητας εν μέσω πτώσης των ναύλων

74
Ναυτιλία γραμμών: Μείωση χωρητικότητας εν μέσω πτώσης των ναύλων

Τελείως διαφορετική είναι φέτος η εικόνα σε σχέση με το 2021 για την αγορά των containerships, καθώς η εκρηκτική ναυλαγορά έδωσε τη θέση της σε πτώση της ζήτησης και κατά συνέπεια των ναύλων.

Εν μέσω αυτών των συνθηκών, αναλυτές εκτιμούν ότι οι liner εταιρείες θα προβούν σε μείωση της χωρητικότητας μέσω της ακύρωσης δρομολογίων (blank sailings) και ενώ πλησιάζουμε το Νέο Κινεζικό Έτος, περίοδος μειωμένης οικονομικής δραστηριότητας στην Κίνα. Στόχος είναι η εξισορρόπηση ζήτησης και προσφοράς. Το λιμάνι του Λος Άντζελες ανακοίνωσε ότι εντός του Δεκεμβρίου αναμένονται έντεκα blank sailings, μετά τα δεκατρία του Νοεμβρίου.

Σε σχετική ενημέρωση, μάλιστα, ο Jeremy Nixon, CEO της One Network Express, ανέφερε ότι οι κινεζικές βιομηχανίες θα είναι κλειστές για τέσσερις ή πέντε εβδομάδες τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο, και στο πλαίσιο αυτό η εταιρεία του θα μειώσει τη χωρητικότητά της κατά περίπου 50% σε ορισμένες τακτικές γραμμές, ενώ η κανονικότητα θα επανέλθει κατά τον Μάρτιο του επόμενου έτους. Συνήθως η ζήτηση για τη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων είναι μεγάλη πριν από τις διακοπές, ενώ οι liner εταιρείες μειώνουν τη δραστηριότητά τους αρκετές εβδομάδες κατά τη διάρκεια και μετά το Νέο Κινεζικό Έτος.

Η Alphaliner, στις αρχές Δεκεμβρίου, έκανε λόγο για 1,4 εκατ. TEUs ή 261 που παρέμεναν ανενεργά, αριθμός που αντιστοιχεί σε κατάτι λιγότερο από το 5% της παγκόσμιας χωρητικότητας. Σύμφωνα με αναλυτές της αγοράς, το α’ τρίμηνο η «ανενεργή» χωρητικότητα θα ξεπεράσει τα 2 εκατ. TEUs.

H Sea-Intelligence σε έκθεσή της σημειώνει ότι το 2020 το Νέο Κινεζικό Έτος παρατάθηκε λόγω της πανδημίας, ενώ τόσο το 2021 όσο και το 2022 οι εταιρείες τακτικών γραμμών διατήρησαν σε υψηλά επίπεδα τη χωρητικότητα εν μέσω αυξημένης ζήτησης. «Δεδομένου ότι η αύξηση της ζήτησης έχει μείνει πλέον στάσιμη και οι ναύλοι εξακολουθούν να πέφτουν, θα ήταν λογικό οι εταιρείες να μειώσουν την πρόσθετη χωρητικότητα κατά τη διάρκεια του Νέου Κινεζικού Έτους 2023».

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.