Διαλύσεις πλοίων: Ο «φακός» σε bulk carriers και δεξαμενόπλοια

Διαλύσεις πλοίων: Ο «φακός» σε bulk carriers και δεξαμενόπλοια

181
Διαλύσεις πλοίων: Ο «φακός» σε bulk carriers και δεξαμενόπλοια

Οι διαλύσεις πλοίων έχουν παραμείνει σε χαμηλά επίπεδα τα τελευταία έτη, παρότι σημειώθηκε μικρή άνοδος το α’ τρίμηνο του 2024.

Ειδικότερα, σε πρόσφατη έκθεσή της, η ναυλομεσιτική Xclusiv υπογραμμίζει ότι bulk carriers και tankers χωρητικότητας 1,77 εκατ. dwt πωλήθηκαν προς διάλυση το α’ τρίμηνο του 2024, επίπεδα που συνιστούν αύξηση έναντι του δ’ τριμήνου του 2023, οπότε και πλοία χωρητικότητας 1,16 εκατ. dwt κατευθύνθηκαν στις γιάρδες.

Τα bulk carriers βρίσκονται στο επίκεντρο της αγοράς, με σχεδόν πλοία 1,27 εκατ. dwt να έχουν πωληθεί προς διάλυση φέτος. Από την άλλη, περίπου 0,5 εκατ. dwt δεξαμενόπλοιων αποχαιρέτησαν τον παγκόσμιο στόλο το α’ τρίμηνο.

Στην αγορά των dry, τα περιορισμένα επίπεδα διάλυσης είναι εικόνα που εμφανίστηκε το 2021, αναφέρει η Xclusiv. Από τον Ιανουάριο του 2021 έως και τον Μάρτιο του 2024, bulk carriers αθροιστικής χωρητικότητας 16,22 εκατ. dwt πωλήθηκαν προς διάλυση. Τα συγκεκριμένα επίπεδα είναι μειωμένα κατά σχεδόν 163% έναντι της προηγούμενης περιόδου (2017-2020). Στο πλαίσιο αυτό, η μέση ηλικία του παγκόσμιου στόλου ανέρχεται σε 12,4 έτη, έναντι 10,5 ετών τον Ιανουάριο του 2021.

Στο μέτωπο των δεξαμενόπλοιων, η νωχελικότητα στις διαλύσεις εκκίνησε τον Μάιο του 2022, απότοκο κυρίως των γεωπολιτικών εξελίξεων και του αντικτύπου που είχαν στα routes της αγοράς. Από τον Μάιο του 2022 έως και τον Μάρτιο του 2024, δεξαμενόπλοια χωρητικότητας μόλις 2,81 εκατ. dwt πωλήθηκαν προς διάλυση. Η μέση ηλικία του στόλου πλέον ανέρχεται στα 13,3 έτη και αποτελεί τη μεγαλύτερη μέση ηλικία που έχει καταγραφεί τα τελευταία 20 χρόνια.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.