Η Louis Dreyfus Armateurs (LDA) αναπτύσσει ένα καινοτόμο σχέδιο για πλοίο υποστήριξης υπεράκτιων εγκαταστάσεων (Service Operation Vessel – SOV) με καύσιμο υγρό υδρογόνο, σε συνεργασία με τη Salt Ship Design. Αυτή η καινοτομία είναι ευθυγραμμισμένη με την υδρογονοκίνηση που υποστηρίζεται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Το εν λόγω SOV με υγρό υδρογόνο βρίσκεται στη φάση του σχεδιασμού και θα μπορεί να λειτουργεί το 95% του χρόνου χωρίς εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Κατά τη διάρκεια τυπικών λειτουργιών του θα απελευθερώνει μόνο νερό. Αυτό αναμένεται να έχει θετικό αντίκτυπο στις εκπομπές που σχετίζονται με τις εργασίες των αιολικών πάρκων στη θάλασσα, αποτρέποντας την απελευθέρωση περίπου 4.000 τόνων διοξειδίου του άνθρακα ανά έτος.
Το πλοίο θα διαθέτει τα καλύτερα δυνατά χαρακτηριστικά λειτουργικότητας για CSOV (Construction Support Operation Vessel). Συγκεκριμένα θα έχει τη δυνατότητα φιλοξενίας έως και 90 τεχνικών επί του πλοίου, καθώς και αυτονομία 14 ημερών στη θάλασσα χωρίς την ανάγκη να επισκεφτεί λιμάνι για ανεφοδιασμό ή άλλες υπηρεσίες υποστήριξης.
Η ανάπτυξη αυτού του SOV με καύσιμο υγρό υδρογόνο αποτελεί ένα σημαντικό βήμα στην υλοποίηση των φιλοδοξιών της ναυτιλιακής βιωσιμότητας.