Τα VLCCs, εκ νέου «άξια» για τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία

Τα VLCCs, εκ νέου «άξια» για τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία

105
Τα VLCCs, εκ νέου «άξια» για τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία

Στα VLCCs στρέφουν εκ νέου το ενδιαφέρον τους τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία, εν μέσω συνιστωσών ζήτησης και προσφοράς που ωθούν τις αξίες τους σε υψηλά επίπεδα.

Ειδικότερα, νοτιοκορεατικά ειδησεογραφικά μέσα αναφέρουν ότι η HD KSOE και η Hanwha Ocean εξασφάλισαν από δύο παραγγελίες έκαστη τον Φεβρουάριο για την κατασκευή VLCCs. Μάλιστα, πρόκειται για τις πρώτες παραγγελίες για VLCCs που εξασφαλίζουν νοτιοκορεατικά ναυπηγεία τα τελευταία ‒περίπου‒ τρία χρόνια.

Μέχρι πρότινος, τα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας είχαν «χάσει» το ενδιαφέρον τους για τα δεξαμενόπλοια μεγάλου μεγέθους, δεδομένης της χαμηλής αξίας τους σε σύγκριση με τα LNG carriers. Ωστόσο, καθώς οι αξίες των δεξαμενόπλοιων βρίσκονται σε ρότα ανόδου, τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία φαίνεται πως επανεξετάζουν τη στρατηγική τους.

Την ίδια ώρα, οι συνιστώσες ζήτησης και προσφοράς οδηγούν σε νέες παραγγελίες για VLCCs έπειτα από έτη παρατεταμένης νωχελικότητας για το orderbook των συγκεκριμένων δεξαμενόπλοιων. Ενδεικτικά, μεταξύ του 2021 και του 2023 τοποθετήθηκαν παραγγελίες για 52 VLCCs, βάσει της Clarksons. Από την άλλη, το ίδιο χρονικό διάστημα, οι παραγγελίες για LNG carriers ήταν 331, ενώ εκείνες για containerships 1.421.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.