Neo και Post Panamax containerships, η νέα νόρμα στη ναυτιλία γραμμών

Neo και Post Panamax containerships, η νέα νόρμα στη ναυτιλία γραμμών

82
Neo και Post Panamax containerships, η νέα νόρμα στη ναυτιλία γραμμών

Τα τελευταία έτη καταγράφεται σημαντική άνοδος της μέσης χωρητικότητας των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, απότοκο της στροφής της ναυτιλίας γραμμών σε πλοία μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας.

Σχετική ανάλυση της BIMCO υπογραμμίζει ότι τα containerships που διαθέτουν μεταφορική ικανότητα τουλάχιστον 12.000 TEUs έχουν οδηγήσει σε 100% αύξηση της μέσης χωρητικότητας των containerships. Μάλιστα, η συγκεκριμένη εξέλιξη ήταν σχετικά απότομη.

Ενδεικτικά, ο Chief Shipping Analyst της BIMCO, Niels Rasmussen, αναφέρει ότι από το 2006 η μέση χωρητικότητα ενός containership έχει αυξηθεί στα 4.580 TEUs, ενώ τα πλοία μεταφορικής ικανότητας άνω των 12.000 TEUs αντιπροσωπεύουν το 51% της ανόδου της αθροιστικής μεταφορικής ικανότητας του στόλου.

Η κατηγορία των Post Panamaxes (17.000 TEUs και άνω) κεντρίζει ιδιαίτερα το ενδιαφέρον, δεδομένου ότι πρόκειται για πλοία που δεν μπορούν να περάσουν από τη Διώρυγα του Παναμά. Από την άλλη, τα Neo Panamaxes αποτελούν την ενδιάμεση λύση: αρκετά μεγάλα για να εκμεταλλευτούν οικονομίες κλίμακας και αρκετά μικρά ώστε να μπορούν να περάσουν από τα νέα locks της Διώρυγας του Παναμά.

«Τα Neo Panamax και Post Panamax πλοία αποτελούν περίπου το 70% των πλοίων που βρίσκονται υπό ναυπήγηση σε όρους μεταφορικής ικανότητας και θα συνεχίσουν να αποτελούν οδηγό της ανάπτυξης του παγκόσμιου στόλου», σημειώνει ο κ. Rasmussen. «Εκτιμάμε ότι, στο τέλος του 2025, η μέση μεταφορική ικανότητα των containerships θα είναι μεγαλύτερη από 5.000 TEUs και ότι Neo Panamax και Post Panamax θα αποτελούν πάνω από το 40% του στόλου σε όρους μεταφορικής ικανότητας».

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.