Bulk carriers και δεξαμενόπλοια, η κόντρα των ναυτιλιακών αγορών

Bulk carriers και δεξαμενόπλοια, η κόντρα των ναυτιλιακών αγορών

142
Bulk carriers και δεξαμενόπλοια, η κόντρα των ναυτιλιακών αγορών

Το υψηλό επενδυτικό ενδιαφέρον για απόκτηση πλοίων που κατεγράφη στα τέλη του 2023 επιμένει εντός του 2024, τόσο για παραγγελίες όσο και για αγορές second-hand. Όπως είθισται, bulk carriers και δεξαμενόπλοια διαδραματίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο.

Στο πλαίσιο αυτό και βάσει δεδομένων πρόσφατης ναυλομεσιτικής έκθεσης, η δυναμική μεταξύ των δύο τύπων πλοίων (bulk carriers και tankers) διαφέρει ανάλογα με τη ναυτιλιακή αγορά. Συγκεκριμένα, στοιχεία της Allied καταδεικνύουν ότι τα bulk carriers πρωταγωνιστούν στις αγοραπωλησίες πλοίων ενώ τα δεξαμενόπλοια στις παραγγελίες.

Από την αρχή του έτους 282 πλοία έχουν αλλάξει χέρια στη δευτερογενή αγορά. Από αυτά τα 260 είναι είτε bulk carriers, είτε tankers, είτε containerships είτε gas carriers, ενώ τα 22 είναι άλλων τύπων. Το 50% των αγοραπωλησιών αφορούν bulk carriers με 142 πλοία διαφόρων μεγεθών να αλλάζουν ιδιοκτήτη εντός του 2024. Σημαντική εστιάση υπάρχει στα μεσαία μεγέθη με 48 αγορές να αφορούν Supramax και Ultramax bulk carriers. Ακόμα, αξίζει να αναφερθεί ότι 28 Capesizes έχουν αλλάξει χέρια μέχρι στιγμής.

Επιπλέον, το 34% των αγοραπωλησιών (95) αφορά δεξαμενόπλοια, με το ενδιαφέρον να παραμένει εστιασμένο στα MR tankers (35). Πέραν αυτού, σύμφωνα με στοιχεία της Allied, 15 containerships και οκτώ υγραεριοφόρα έχουν περάσει σε νέους ιδιοκτήτες εντός του έτους.

Παράλληλα, στο μέτωπο των παραγγελιών, τα δεξαμενόπλοια παραμένουν στο επίκεντρο: από την αρχή του έτους έχουν τοποθετηθεί παραγγελίες για 100 bulk carriers, tankers, containerships και gas carriers, εκ των οποίων οι 49 (49%) αφορούν δεξαμενόπλοια. Σχεδόν οι μισές από αυτές (23) είναι για MR tankers ενώ ένα σημαντικό μέρος (14) είναι και για small tankers.

Αξίζει ακόμα να αναφερθεί πως, βάσει της Allied, 24 bulk carriers έχουν παραγγελθεί εντός του 2024, με εστίαση στα Supramaxes και Ultramaxes (15). Οι παραγγελίες για bulk carriers ξεπερνούν μετά βίας τις παραγγελίες για υγραεριοφόρα πλοία: από την αρχή του έτους έχουν τοποθετηθεί παραγγελίες για τη ναυπήγηση 23 gas carriers. Σαφώς, το ανοδικό μομέντουμ στις παραγγελίες VLACs (Very Large Ammonia Carriers) έχει διαδραματίσει καίριο ρόλο στην εν λόγω εξέλιξη. Τέλος, το 2024 έχουν παραγγελθεί μόλις τέσσερα containerships.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.