Η πρόταση των liners για την απανθρακοποίηση στο τραπέζι του ΙΜΟ

Η πρόταση των liners για την απανθρακοποίηση στο τραπέζι του ΙΜΟ

91
Η πρόταση των liners για την απανθρακοποίηση στο τραπέζι του ΙΜΟ

Μια νέα πρόταση στο τραπέζι για την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας, ενόψει και της MEPC 81 τον προσεχή Μάρτιο, φέρνει το World Shipping Council (WSC).

Στη σχετική ανακοίνωση του WSC τονίζεται ότι, στα σχέδια του ΙΜΟ για την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας, σημαντικό ρόλο παίζει η δημιουργία ενός μηχανισμού για τη μείωση της διαφοράς τιμής μεταξύ νέων και συμβατικών καυσίμων, προωθώντας παράλληλα επενδύσεις σε πράσινα καύσιμα.

Το Green Balance Mechanism τoυ WSC περιγράφει μια νέα προσέγγιση για την τιμολόγηση των αερίων του θερμοκηπίου, η οποία καθιστά δυνατή την κάλυψη του χάσματος τιμών μεταξύ των ορυκτών καυσίμων και των πράσινων καυσίμων, με το χαμηλότερο δυνατό συνολικό κόστος.

Ορισμένες πτυχές του μηχανισμού έχουν ως εξής:

– Μέσω του μηχανισμού, τα τέλη αφαιρούνται από τα ορυκτά καύσιμα και κατανέμονται στα πράσινα καύσιμα που χρησιμοποιούνται, έτσι ώστε το μέσο κόστος των καυσίμων να είναι ίσο.

– Όσο μεγαλύτερη είναι η μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου που παρέχει ένα καύσιμο, τόσο μεγαλύτερη είναι η χρηματοδοτική στήριξη που λαμβάνει.

– Τα κεφάλαια που εισπράττονται σε κάθε δεδομένο έτος καθορίζονται από την ποσότητα των πράσινων καυσίμων που χρησιμοποιούνται, επιτρέποντας ένα σχετικά χαμηλό τέλος στην αρχή της μετάβασης.

– Το ελάχιστο τέλος που απαιτείται για την αντιστάθμιση της διαφοράς τιμής σε ένα δεδομένο έτος συλλέγεται και κατανέμεται στα πλοία που χρησιμοποιούν πράσινα καύσιμα και πληρούν ένα συγκεκριμένο όριο εκπομπών αερίων θερμοκηπίου. Με αυτόν τον τρόπο διασφαλίζεται ότι τα πράσινα καύσιμα μπορούν να παραχθούν και να χρησιμοποιηθούν, και αυτό με το μικρότερο δυνατό κόστος για τις μεταφορές.

Σύμφωνα με το WSC, το Green Balance Mechanism καθιστά οικονομικά ορθολογική και ελκυστική τόσο για τους πλοιοκτήτες όσο και για τους παρόχους ενέργειας την επένδυση σε καύσιμα και τεχνολογίες που προσφέρουν σημαντική μείωση των αερίων του θερμοκηπίου από την ημέρα έναρξης ισχύος του κανονισμού. Με τον τρόπο αυτό καθίσταται ταχύτερη η παραγωγή καθαρότερων καυσίμων, επιταχύνοντας τις οικονομίες κλίμακας που θα μειώσουν το κόστος των πράσινων καυσίμων.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.