Οι λόγοι πίσω από την πρόσφατη πτώση του BDI

Οι λόγοι πίσω από την πρόσφατη πτώση του BDI

215
Οι λόγοι πίσω από την πρόσφατη πτώση του BDI

Πτωτικές είναι οι τάσεις που διαμορφώνονται στη ναυλαγορά των bulk carriers τη δεύτερη εβδομάδα του 2024, με τον κύριο δείκτη της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου BDI να διαμορφώνεται στα χαμηλότερα επίπεδά του από τις 23 Νοεμβρίου.

Ειδικότερα, βάσει του Reuters, τη Δευτέρα 8 Ιανουαρίου ο BDI ανήλθε σε 2.022 μονάδες έπειτα από πτώση 88 μονάδων. Πτωτική ήταν και η πορεία του επιμέρους δείκτη των Capesizes, ο οποίος σημείωσε πτώση 199 μονάδων δίνοντας τέλος στο ανοδικό μομέντουμ την πρώτη εβδομάδα του έτους. O δείκτης διαμορφώθηκε στις 3.599 μονάδες ενώ ο μέσος όρος των ημερήσιων κερδών των Capesizes στα $29.851.

Στο μέτωπο των Panamaxes, ο επιμέρους δείκτης κατέγραψε πτώση 61 μονάδων και διαμορφώθηκε στις 1.606 μονάδες. Την ίδια ώρα, ακόμα μία πτώση κατέγραψε ο δείκτης των Supramaxes, ο οποίος ανήλθε σε 1.194 μονάδες.

Σε κάθε περίπτωση, τα επίπεδα των ναύλων, ειδικά στην περίπτωση των μεγαλύτερων μεγεθών δεν είναι ιδιαίτερα χαμηλά. Ωστόσο, επί του παρόντος δεν έχουν καταγραφεί spillover φαινόμενα της αναταραχής στη Μέση Ανατολή με θετικό αντίκτυπο στη ναυλαγορά των bulk carriers, εν αντιθέσει με εκείνη των containerships και των tankers.

Φωτό: Iain Kennedy / Unspash

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.