Πράσινα πλοία: Τα κομμάτια που λείπουν από το παζλ

Πράσινα πλοία: Τα κομμάτια που λείπουν από το παζλ

173
Πράσινα πλοία: Τα κομμάτια που λείπουν από το παζλ

Η ναυτιλιακή βιομηχανία πρέπει να αποκτά πλοία μηδενικών εκπομπών χωρητικότητας 80 εκατ. gt ετησίως από το 2027 έως και το 2040, προκειμένου να επιτύχει τους περιβαλλοντικούς στόχους που έχει θέσει ο IMO για τα έτη 2030 και 2040, σημειώνει σε πρόσφατη έκθεσή του ο νηογνώμονας ClassNK.

Ο εν λόγω στόχος δεν αφορά μονάχα ναυπηγήσεις πλοίων, αλλά και μετασκευές πλοίων του παγκόσμιου στόλου.

Ωστόσο, ακόμα και αν επιτευχθεί αυτός ο στόχος, δίχως την ανάλογη παροχή καυσίμων δεν θα καταγραφεί αλλαγή στις εκπομπές των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, ο νηογνώμονας κάνει λόγο για ανάγκη κατάληψης του 25% της εξίσωσης ενέργειας των πλοίων από καύσιμα ουδέτερου ισοζυγίου. Συγκεκριμένα, κατά τον ClassNK απαιτούνται 106 εκατ. τόνοι μεθανόλης και 114 εκατ. τόνοι αμμωνίας για τους στόχους του 2030 και 311 εκατ. τόνοι μεθανόλης και 333 εκατ. τόνοι αμμωνίας για τους στόχους του 2040.

Παράλληλα, ο νηογνώμονας αμφισβητεί τις εικασίες περί έλλειψης ναυπηγείων για την κατασκευή και τη μετασκευή πλοίων. Ωστόσο, σημειώνει ότι οι επενδύσεις πρέπει να είναι συνεχείς.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.