Η συσσώρευση κουτιών στη Δυτική Ακτή των ΗΠΑ, νέος εφιάλτης για τις...

Η συσσώρευση κουτιών στη Δυτική Ακτή των ΗΠΑ, νέος εφιάλτης για τις εφοδιαστικές αλυσίδες

109
Η συσσώρευση κουτιών στη Δυτική Ακτή των ΗΠΑ, νέος εφιάλτης για τις εφοδιαστικές αλυσίδες

Περίπλοκη παραμένει η κατάσταση στις λιμενικές εγκαταστάσεις της Δυτικής Ακτής των ΗΠΑ εξαιτίας της συμφόρησης containers και φορτηγών που περιμένουν να τα φορτοεκφορτώσουν.

Συγκεκριμένα, η δυναμικότητα των λιμανιών έχει μειωθεί σημαντικά τόσο λόγω της έλλειψης εργατικού δυναμικού όσο και λόγω των καινούριων containers που έρχονται να προστεθούν στον ήδη αυξημένο αριθμό που έχει συσσωρευτεί εκεί. Ως εκ τούτου, παρατηρούνται καθυστερήσεις παρόμοιες με εκείνες που επικράτησαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας, όπως αναφέρει στο CNBC ο Kyle Henderson, CEO της Vizion, εταιρείας που ειδικεύεται στην παρακολούθηση της πορείας των εμπορευματοκιβωτίων.

Επιπλέον, οι χρόνοι εισόδου και εξόδου των φορτηγών από τα λιμάνια της Δυτικής Ακτής των ΗΠΑ είναι αυξημένοι, λόγω της συμφόρησης που επικρατεί τόσο στο σιδηροδρομικό όσο και στο οδικό δίκτυο.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, δεδομένης της κατάστασης στα λιμάνια της Δυτικής Ακτής, πολλές εταιρείες προτίμησαν τα λιμάνια της Ανατολικής Ακτής και του Gulf Coast για τη μεταφορά των εμπορευματοκιβωτίων.

Στις δυσμενείς επικρατούσες συνθήκες έρχονται να προστεθούν οι επιπλέον χρεώσεις για τη διέλευση πλοίων από τη Διώρυγα του Παναμά, τα οποία τη χρησιμοποιούν ώστε να προσεγγίσουν την Ανατολική Ακτή και το Gulf Coast. Η χαμηλότερη στάθμη νερού στη Διώρυγα του Παναμά, λόγω ξηρασίας, είχε ως αποτέλεσμα να θεσπιστούν συγκεκριμένες απαιτήσεις βάρους φορτίου για τα πλοία. Σε περίπτωση που το βάρος των πλοίων υπερβαίνει τις απαιτήσεις, τα πλοία θα πρέπει να ακολουθήσουν εναλλακτική διαδρομή, διασχίζοντας τον Ειρηνικό Ωκεανό και περνώντας γύρω από το Ακρωτήριο Χορν, με αποτέλεσμα να αυξάνονται το κόστος και ο χρόνος μεταφοράς.

Συμπερασματικά, έντονες παραμένουν οι ανησυχίες ότι το χάος στις εφοδιαστικές αλυσίδες που έχει προκύψει δεν θα επιλυθεί άμεσα και θα συνεχίσει να πλήττει τόσο την οικονομία των ΗΠΑ όσο και το κόστος εφοδιασμού σε παγκόσμιο επίπεδο.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.