Δεξαμενόπλοια: Αισιόδοξες εκτιμήσεις με το βλέμμα στην Ασία

Δεξαμενόπλοια: Αισιόδοξες εκτιμήσεις με το βλέμμα στην Ασία

149
Δεξαμενόπλοια: Αισιόδοξες εκτιμήσεις με το βλέμμα στην Ασία

Στο παρελθόν, οι εξαγωγές πετρελαίου της Ρωσίας κατέληγαν στη συντριπτική τους πλειοψηφία στην Ευρώπη, όμως πλέον λόγω των κυρώσεων και της αναδιάταξης των routes, τα εν λόγω φορτία καταλήγουν κυρίως σε Ινδία, Κίνα αλλά και λοιπές χώρες της νοτιοανατολικής Ασίας.

Ειδικότερα, από την αρχή του έτους, οι χώρες της Ασίας έχουν εισάγει το 93% των φορτίων πετρελαίου και το 50% των φορτίων προϊόντων πετρελαίου της Ρωσίας, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Xclusiv.

Επιπλέον, επί του παρόντος καταγράφεται κόντρα μεταξύ Ινδίας και Κίνας για τα ρωσικά φορτία, με την Ινδία να διεκδικεί σημαντική ποσότητα αυτών τον Απρίλιο. Η ζήτηση πετρελαίου της Ινδίας έχει ήδη φτάσει τα προ πανδημίας επίπεδα, γεγονός που καθιστά το ρωσικό αργό ολοένα και πιο δημοφιλές, τόσο για κρατικά όσο και για ιδιωτικά διυλιστήρια.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η άνοδος της ζήτησης στην Ασία υποστηρίζεται από την ευρύτερη ανάκαμψη του τουρισμού και την άνοδο των μεταφορών, βάσει της Xclusiv. Ενδεικτικά, οι εισαγωγές καυσίμων στην Κίνα κατέγραψαν ρεκόρ τον Μάιο.

Σε κάθε περίπτωση,  η αναδιάταξη των routes έχει ευνοήσει την αγορά των δεξαμενόπλοιων μέσω της αύξησης των τονομιλίων, ενώ οι ισχυρές αξίες που σημειώνουν τα πλοία κάθε μεγέθους σε συνδυασμό με την εικόνα για το βραχυπρόθεσμο μέλλον της ζήτησης αντανακλούν τις θετικές εκτιμήσεις για το μέλλον της αγοράς των tankers.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.