Παραγγελίες πλοίων: Φθίνει η κόντρα Κίνας – Νότιας Κορέας;

Παραγγελίες πλοίων: Φθίνει η κόντρα Κίνας – Νότιας Κορέας;

142
Παραγγελίες πλοίων: Φθίνει η κόντρα Κίνας – Νότιας Κορέας;

Τα περιορισμένα slots στα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας περιορίζουν την ικανότητά τους να διεκδικήσουν νέες παραγγελίες, γεγονός που αντανακλάται στην κατανομή των παραγγελιών Απριλίου στα διεθνή ναυπηγεία.

Ειδικότερα, σύμφωνα με δεδομένα του ναυλομεσιτικού οίκου Clarksons, οι παραγγελίες τoν Απρίλιο διαμορφώθηκαν στα 1,85 εκατ. CGTs (80 πλοία). Από τις παραγγελίες αυτές, τα ναυπηγεία Νότιας Κορέας εξασφάλισαν εκείνες συνολικής χωρητικότητας 380.000 CGTs (13 πλοία), ενώ εκείνα της Κίνας εξασφάλισαν παραγγελίες για τη ναυπήγηση πλοίων χωρητικότητας 1,41 εκατ. CGTs (62 πλοία). Στην τρίτη θέση βρέθηκαν τα ναυπηγεία της Ιαπωνίας, που εξασφάλισαν παραγγελίες πλοίων χωρητικότητας 60.000 CGTs (πέντε πλοία).

Συνεπώς, Κίνα, Νότια Κορέα και Ιαπωνία εξασφάλισαν το 76%, το 20% και το 3% των παραγγελιών Απριλίου αντίστοιχα. Η καταγραφείσα πτώση στο ποσοστό της Νότιας Κορέας οφείλεται, βάσει δημοσιεύματος του Business Korea, στα υψηλά επίπεδα backlog στα ναυπηγεία της χώρας.

Σε κάθε περίπτωση, τα δεδομένα της Clarksons καταδεικνύουν σημαντική πτώση στους ρυθμούς τοποθέτησης νέων παραγγελιών. Τον Απρίλιο του 2022 είχαν τοποθετηθεί παραγγελίες για τη ναυπήγηση 4,86 εκατ. CGTs (153 πλοία) έναντι 1,85 εκατ. τον περασμένο Απρίλιο.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.