Ντόμινο εξελίξεων με επίκεντρο το Belt and Road

Ντόμινο εξελίξεων με επίκεντρο το Belt and Road

316
Ντόμινο εξελίξεων με επίκεντρο το Belt and Road

Σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg, η Ιταλίδα πρωθυπουργός Τζόρτζια Μελόνι διαβεβαίωσε τον πρόεδρο της Βουλής των Αντιπροσώπων των ΗΠΑ, Κέβιν Μακάρθι, κατά τη διάρκεια επίσκεψής του στη Ρώμη, ότι η κυβέρνησή της προσβλέπει σε απεμπλοκή της Ιταλίας από τα κινεζικά επενδυτικά σχέδια στο πλαίσιο του Belt and Road.

Η Ιταλία εισήλθε στην κινεζική πρωτοβουλία το 2019, όταν πρωθυπουργός ήταν ο Τζουζέπε Κόντε, αποτελώντας ουσιαστικά τη μοναδική χώρα των G7 που συμμετέχει στο φιλόδοξο πρότζεκτ του Πεκίνου. Ο κ. Κόντε ήλπιζε ότι η συμφωνία θα έδινε νέα πνοή στην πληγωμένη ιταλική οικονομία, ωστόσο σύμφωνα με δεδομένα της ιταλικής κυβέρνησης τα οικονομικά οφέλη της συμμετοχής στο BRI είναι περιορισμένα. Αυτό είναι και το επιχείρημα για τη μη ανανέωση της συμμετοχής της γείτονος χώρας στην κινεζική πρωτοβουλία. Η συμφωνία θα ανανεωθεί αυτόματα τον Μάρτιο του 2024, εκτός και αν η Ρώμη αποφανθεί την έξοδό της.

Σε συνέντευξή της πέρυσι στο Reuters και πριν αναλάβει την πρωθυπουργία της Ιταλίας, η κ. Μελόνι έσπευσε να ξεκαθαρίσει τη θέση της για τα κινεζικά σχέδια: «Δεν υπάρχει πολιτική βούληση από μέρους μου να ευνοήσω την επέκταση της Κίνας στην Ιταλία ή στην Ευρώπη».

Όπως και οι περισσότερες χώρες της Ευρώπης, έτσι και η Ιταλία ισορροπεί σε μια λεπτή γεωπολιτική γραμμή μεταξύ των ΗΠΑ και της Κίνας, με τις σχέσεις τους να έχουν επιδεινωθεί μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία. Οι ΗΠΑ άσκησαν πιέσεις προκειμένου η Ιταλία να λάβει δημόσια θέση για το θέμα και να εγκαταλείψει τη συμφωνία. Σύμφωνα με το δημοσίευμα του Bloomberg, oι διπλωμάτες σύμβουλοι της κ. Μελόνι βρίσκονται σε διαρκείς διαβουλεύσεις για τις λεπτομέρειες και το timing της απόφασης της ιταλικής πλευράς, φοβούμενοι οικονομικά αντίποινα από την Κίνα. Πιθανολογείται ότι τίποτα δεν θα ανακοινωθεί πριν από την έναρξη της συνόδου κορυφής των ηγετών της G7 στη Χιροσίμα της Ιαπωνίας, στις 19 Μαΐου.

Και όλα αυτά ενώ λίγες ημέρες νωρίτερα ένα άλλο δημοσίευμα του Bloomberg έκανε λόγο για δεύτερες σκέψεις του Βερολίνου για την επένδυση της Cosco στο λιμάνι του Αμβούργου.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.