Μπροστά σε ένα supercycle η αγορά των δεξαμενόπλοιων;

Μπροστά σε ένα supercycle η αγορά των δεξαμενόπλοιων;

308
Μπροστά σε ένα supercycle η αγορά των δεξαμενόπλοιων;

Μπροστά σε ένα supercycle, που ενδέχεται να διαρκέσει αρκετά χρόνια, λόγω των ισχυρών συνθηκών της ναυλαγοράς, βρίσκονται τα μεγαλύτερα σε χωρητικότητα δεξαμενόπλοια, σύμφωνα με όσα αναφέρονται στα ετήσια οικονομικά αποτελέσματα της Euronav.

Οι νέες παραγγελίες είναι περιορισμένες, λόγω των υψηλών τιμών ναυπήγησης, των περιβαλλοντικών κανονισμών και των μη διαθέσιμων slots των ναυπηγείων. Την ίδια ώρα, σύμφωνα με όσα αναφέρονται στην ανακοίνωση, η ηλικία του στόλου των μεγάλων δεξαμενόπλοιων βρίσκεται στα υψηλότερα επίπεδα των τελευταίων 20 ετών, ενώ το orderbook σε χαμηλό 25 και πλέον ετών.

Από την πλευρά της ζήτησης, ο πόλεμος στην Ουκρανία έχει φέρει αναδιάταξη των εμπορευματικών ροών, αυξάνοντας τα τονομίλια για τα δεξαμενόπλοια. Ακόμη, οι αμερικανικές εξαγωγές πετρελαίου έσπασαν κάθε ρεκόρ, στα 5,1 εκατ. βαρέλια/ημέρα, αντανακλώντας τα αυξημένα Στρατηγικά Αποθέματα αλλά και την άνοδο της αμερικανικής παραγωγής. Αναφορικά με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς και τον αντίκτυπο αυτών στη ναυλαγορά, η Euronav σημειώνει ότι ο CII μακροπρόθεσμα θα λειτουργήσει ως παράγοντας μείωσης της ταχύτητας των πλοίων, ασκώντας επιπλέον πιέσεις στη χωρητικότητα των δεξαμενόπλοιων.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.