Maersk-Glencore: Το χρονικό μιας νέας δικαστικής διαμάχης

Maersk-Glencore: Το χρονικό μιας νέας δικαστικής διαμάχης

232
Maersk-Glencore: Το χρονικό μιας νέας δικαστικής διαμάχης

Η εταιρεία τακτικών γραμμών Maersk, σύμφωνα με δημοσιεύματα στον διεθνή Τύπο, κατέθεσε αγωγή, υποστηρίζοντας ότι τα καύσιμα που προμηθεύτηκε ως μέρος μιας συμφωνίας παράδοσης πετρελαίου με την εταιρεία Glencore δεν ήταν της αναμενόμενης ποιότητας και προκάλεσαν ζημιές σε δύο πλοία εμπορευματοκιβωτίων του στόλου της. Mε αγωγή που κατατέθηκε στο αρμόδιο πρωτοδικείο της Νέας Υόρκης η ενάγουσα στρέφεται εναντίον της Glencore με αίτημα να αναγνωριστεί η ευθύνη της τελευταίας και να αποζημιωθεί για τη μη προσήκουσα προμήθεια καυσίμων στα πλοία της εταιρείας που οδήγησε στις ζημιές των μηχανών.

Σύμφωνα με τα αποδεικτικά έγγραφα και στοιχεία που  κατατέθηκαν στο δικαστήριο, τον Φεβρουάριο του 2018 η Glencore παρέδωσε στη Maersk 24.000 βαρέλια καυσίμου πλοίων στον Παναμά, δυνάμει σύμβασης προμήθειας καυσίμων μεταξύ των. Το καύσιμο φορτώθηκε στο «Maersk Aras» και δύο ημέρες μετά την έναρξη λειτουργίας των μηχανών του το πλοίο υπέστη βλάβη στον κινητήρα, αναγκάζοντάς το να εκτραπεί της πορείας του και να κατευθυνθεί προς το Μεξικό, προκειμένου να αντικαταστήσει τα καύσιμά του πριν συνεχίσει το δρομολόγιό του.

Δύο εβδομάδες μετά το πρώτο ζημιογόνο συμβάν, ένα δεύτερο πλοίο εμπορευματοκιβωτίων της Maersk, το «Sofie Maersk», που χρησιμοποιούσε επίσης καύσιμα από την ίδια παρτίδα, αντιμετώπισε πρώτα βλάβη στην αντλία καυσίμου και στη συνέχεια, λίγες ημέρες αργότερα, βλάβη στον κύριο κινητήρα. Το «Sofie Maersk», το οποίο έπλεε τον Ειρηνικό, έπρεπε να ρυμουλκηθεί έως τη Χαβάη για επισκευές και για φόρτωση νέων καυσίμων.

Η επακόλουθη ανάλυση που διενεργήθηκε στα καύσιμα έδειξε ότι ήταν όχι μόνο εκτός προδιαγραφών αλλά και περιείχαν σοβαρά μολυσματικά στοιχεία. Από τη δικογραφία προκύπτει  ότι τα αποτελέσματα των δοκιμών κατέδειξαν ότι το καύσιμο περιείχε, μεταξύ άλλων, ίχνη από πλαστικό, ίνες, παραφίνες και οξέα.

Ως αποτέλεσμα των ανωτέρω, η Maersk ζητά αποζημίωση άνω των $6 εκατ. από την Glencore για τη προμήθεια του συγκεκριμένου καύσιμου. Στην αγωγή της η Maersk υποστηρίζει ότι δεν υπήρχε συμφωνία μεταξύ των δύο εταιρειών που να απαλλάσσει την Glencore από τις ευθύνες και τις υποχρεώσεις της για την παράδοση καυσίμων εκτός προδιαγραφών. Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι το 2019  η Glencore προσέφυγε και η ίδια δικαστικώς  κατά της Maersk, σε μια προσπάθεια να εμποδίσει τη τελευταία να υποβάλει αξίωση αποζημίωσης από το συμβάν.

Φωτό: Taiwan port/ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.