To δίλημμα της απρόσκοπτης μετακίνησης ή όχι των ναυτικών από τα πλοία

To δίλημμα της απρόσκοπτης μετακίνησης ή όχι των ναυτικών από τα πλοία

1789
To δίλημμα της απρόσκοπτης μετακίνησης ή όχι των ναυτικών από τα πλοία

Παρά το γεγονός ότι πρόσφατα η ITF και το Διεθνές Ναυτικό Επιμελητήριο (ICS) έκαναν έκκληση για την απρόσκοπτη μετακίνηση των πληρωμάτων, δεν είναι λίγες οι φωνές που σημειώνουν ότι οι διαχειριστές πλοίων θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί κατά τη διάρκεια αλλαγών πληρωμάτων ενόσω ο κορονοϊός εξαπλώνεται.

Απαντώντας σε κύκλους της βιομηχανίας, οι οποίοι επιδιώκουν την εξαίρεση των ναυτικών από τους ταξιδιωτικούς περιορισμούς, ο κ. Henrik Jensen, Managing Director της Danica Crewing Services, σημειώνει ότι για τα πληρώματα συντρέχει μεγαλύτερος κίνδυνος όταν καλούνται να μετακινηθούν από και προς το πλοίο.

Ο ίδιος αντιπροτείνει την επέκταση των συμβολαίων όπου αυτό είναι εφικτό, προειδοποιώντας παράλληλα ότι πολλά πλοία δεν θα είναι επαρκώς εξοπλισμένα για την αντιμετώπιση κρουσμάτων θετικών στον κορονοϊό.

«Κατανοώ γιατί η ITF, το ICS και άλλοι φορείς συνιστούν την απρόσκοπτη μετακίνηση των ναυτικών από και προς τα πλοία για τις αλλαγές πληρωμάτων. Ωστόσο, μια πιθανή μετακίνηση 100.000 ναυτικών τον μήνα δεν αποτελεί την καλύτερη προσέγγιση αυτή τη στιγμή», αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Jensen.

O ίδιος σημειώνει ότι διαφωνεί με την άποψη πολλών διαχειριστριών εταιρειών ότι η παράταση παραμονής στο πλοίο είναι περισσότερο αγχωτική για πολλούς ναυτικούς απ’ ό,τι να γυρίσουν στα σπίτια τους. Προσθέτει ότι η άποψη αυτή έχει βάση και λογική για τους ναυτικούς αυτούς, οι οποίοι έχουν συμπληρώσει εννέα μήνες εν πλω. «Για τους ναυτικούς των οποίων η διάρκεια των συμβολαίων τους είναι από τέσσερις έως επτά μήνες ή και λιγότερο, δεν αποτελεί πρόβλημα να παραμείνουν στο πλοίο λίγο παραπάνω, καθώς κατά τη μετακίνησή τους προς τα σπίτια τους μπορεί να προσβληθούν ή να θέσουν σε κίνδυνο την υγεία άλλων», τονίζει ο επικεφαλής της Danica Crewing Services, υπενθυμίζοντας ότι η MLC δεν επιτρέπει την παραμονή στη θάλασσα για παραπάνω από δώδεκα μήνες.

«Κατά την άποψή μου, ο καλύτερος τρόπος περιορισμού της επιδημίας στα πλοία είναι η αναστολή των αλλαγών πληρωμάτων, ακόμα και αν αυτό φαντάζει άβολο και αγχωτικό για τους ναυτικούς», συμπληρώνει ο ίδιος.

Ο κ. Jensen καταλήγει στο ότι οι στιγμές είναι δύσκολες και όλοι θα πρέπει να κάνουμε θυσίες για να βοηθήσουμε ο ένας τον άλλο, ενώ την ίδια ώρα υπογραμμίζει τη σημασία του ναυτικού επαγγέλματος για τη διατήρηση και τη συνέχιση του εμπορίου τροφίμων και φαρμάκων.

Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.