Η ψηφιοποίηση και τα αυτόνομα πλοία ψηλά στην ατζέντα του ΙΜΟ

Η ψηφιοποίηση και τα αυτόνομα πλοία ψηλά στην ατζέντα του ΙΜΟ

58
Η ψηφιοποίηση και τα αυτόνομα πλοία ψηλά στην ατζέντα του ΙΜΟ

H Facilitation Committee του ΙΜΟ έχει λάβει μέτρα για την περαιτέρω προώθηση της ψηφιοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, θέτοντας ως προτεραιότητα τις απειλές για την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο και τη ρύθμιση νέων τεχνολογιών, όπως τα αυτόνομα πλοία.

Η εν λόγω Επιτροπή πραγματοποίησε την 48η σύνοδό της (FAL 48) από τις 8 έως τις 12 Απριλίου 2024 στην έδρα του ΙΜΟ, στο Λονδίνο, υπό την προεδρία του κ. Watchara Chiemanukulkit από την Ταϊλάνδη. Ψηλά στην ατζέντα βρέθηκαν οι συζητήσεις γύρω από την εφαρμογή των «maritime single windows», η οποία κατέστη υποχρεωτική για όλα τα κράτη-μέλη του ΙΜΟ από την 1η Ιανουαρίου 2024. Οι ναυτιλιακές διοικήσεις υποχρεούνται πλέον να χρησιμοποιούν μια ενιαία, κεντρική ψηφιακή πλατφόρμα για τη συλλογή και την ανταλλαγή πληροφοριών με τα πλοία όταν αυτά καταπλέουν σε λιμένες, προκειμένου να εξορθολογιστούν οι διαδικασίες και να αυξηθεί η αποτελεσματικότητα. Εκπρόσωποι από την Αντίγκουα και Μπαρμπούντα, τη Βραζιλία, την Ινδονησία και το Τόγκο μοιράστηκαν τις εμπειρίες τους από την εφαρμογή των «maritime single windows» αντίστοιχα στις χώρες τους.

Παρά τις τελευταίες αυτές εξελίξεις, έρευνα κατέδειξε ότι το 40% των ερωτηθέντων δεν γνώριζαν τους κανονισμούς του ΙΜΟ που επιβάλλουν τα «maritime single windows». Στο 64% των port calls που πραγματοποίησαν οι ερωτηθέντες, οι λιμενικές αρχές εξακολουθούσαν να απαιτούν είτε έντυπη υποβολή είτε συνδυασμό έντυπης και ψηφιακής υποβολής. Κατά μέσο όρο, οι ερωτηθέντες δαπάνησαν περισσότερες από τρεις ώρες (191 λεπτά) για την προετοιμασία και την υποβολή των απαραίτητων εγγράφων που απαιτούνταν σε κάθε προσέγγιση σε λιμάνι.

Η Επιτροπή ενέκρινε έναν αναθεωρημένο οδικό χάρτη για την αντιμετώπιση των ζητημάτων των αυτόνομων πλοίων επιφανείας (MASS), που σχετίζονται με τη Σύμβαση FAL. Σύμφωνα με τον οδικό χάρτη, η Επιτροπή αναμένεται να ολοκληρώσει την ανάπτυξη ενός υποχρεωτικού κώδικα MASS για τη ρύθμιση των αυτόνομων πλοίων και να εγκρίνει σχετικές τροποποιήσεις της σύμβασης FAL έως το 2027.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.