Η Κίνα, η «γεννήτρια» νεότευκτων ro-ro carriers

Η Κίνα, η «γεννήτρια» νεότευκτων ro-ro carriers

83
Η Κίνα, η «γεννήτρια» νεότευκτων ro-ro carriers

Το περασμένο έτος, η Κίνα κατέκτησε την πρωτιά όχι μόνο στις παγκόσμιες παραγγελίες νεότευκτων, αλλά και στις εξαγωγές οχημάτων, κυρίως ηλεκτρικών οχημάτων (EV), προς τις διεθνείς αγορές.

Η Κίνα εξήγαγε πέρυσι συνολικά 4,91 εκατ. οχήματα και ανήλθε στην πρώτη θέση, σύμφωνα με επίσημα κινεζικά στοιχεία. Αυτή η εξέλιξη οδήγησε πολλές κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες να πραγματοποιήσουν αθρόες επενδύσεις στη ναυπήγηση ενός στόλου ro-ro carriers, ώστε να ανταποκριθούν στις αυξημένες εξαγωγές οχημάτων.

Υπενθυμίζεται ότι η Κίνα εξασφάλισε το 2023 περίπου το 82,7% των παγκόσμιων παραγγελιών νεότευκτων ro-ro carriers, σύμφωνα με το κινεζικό πρακτορείο ειδήσεων Xinhua.

Πιο συγκεκριμένα, μεγάλος αριθμός ro-ro carriers ναυπηγείται την τρέχουσα περίοδο από το κινεζικό ναυπηγείο CIMC Raffles Offshore Limited, για να χρησιμοποιηθεί για τη μεταφορά κινεζικών οχημάτων στο εξωτερικό. Παράλληλα, το κινεζικό ναυπηγείο Guangzhou Shipyard International Company Limited, σε ανακοίνωσή του, ανέφερε ότι το orderbook του για ro-ro carriers είναι γεμάτο μέχρι το 2028.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία SAIC Motor εκκίνησε τη χρήση του πρώτου της ro-ro στις 17 Ιανουαρίου 2024, μεταφέροντας κινεζικά οχήματα στην ευρωπαϊκή αγορά. Η αυτοκινητοβιομηχανία αναμένει την παράδοση ενός ακόμα ro-ro carrier από το ναυπηγείο CIMC Raffles Offshore Limited τον προσεχή Μάιο.

Επισημαίνεται ακόμα ότι η κινεζική εταιρεία logistics SAIC Anji Logistics Co. έχει κατασκευάσει στόλο 31 αυτοδιαχειριζόμενων ro-ro carriers.

Τέλος, το κινεζικό Υπουργείο Εμπορίου ενθαρρύνει τα κινεζικά ναυπηγεία να αυξήσουν το μέγεθος των ro-ro carriers και να κάνουν χρήση καινοτόμων τεχνολογιών για την επίτευξη αυτού του σκοπού.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.