Πράσινη μεθανόλη, το νέκταρ της αγοράς των containerships

Πράσινη μεθανόλη, το νέκταρ της αγοράς των containerships

86
Πράσινη μεθανόλη, το νέκταρ της αγοράς των containerships

Το ενδιαφέρον των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στις τακτικές γραμμές για τη μεθανόλη έχει καταστεί εμφανές τα τελευταία έτη, με τη Maersk να πρωτοστατεί στη συγκεκριμένη τάση. Στο ίδιο μήκος κύματος, η μεθανόλη φαίνεται να κεντρίζει και το ενδιαφέρον της Evergreen, η οποία ήρθε σε συμφωνία με την εταιρεία Shanghai International Port Group (SIPG, διαχειρίστρια των κρατικών τερματικών στον λιμένα της Σαγκάης) για την παροχή πράσινης μεθανόλης στα πλοία της.

Βάσει της συμφωνίας, η SIPG θα παρέχει πράσινη μεθανόλη σε πλοία της Evergreen που θα παραδοθούν το 2026 και το 2027. Άλλωστε, το 2023 η Evergreen προχώρησε σε παραγγελία 24 containerships διπλού καυσίμου κατανάλωσης και μεθανόλης, καθώς οι εταιρείες αναζητούν τρόπους μείωσης του περιβαλλοντικού αποτυπώματος των δραστηριοτήτων τους.

Σε ευρύτερο πλαίσιο, η προτίμηση των εταιρειών τακτικών γραμμών στη μεθανόλη δεν προκαλεί έκπληξη. Το κυριότερο πλεονέκτημά τους είναι ότι πραγματοποιούν τακτικούς πλόες και συνεπώς μπορούν να οργανώσουν τον ανεφοδιασμό των πλοίων τους με καύσιμα πιο εύκολα. Αντιθέτως, bulk carriers και containerships συνήθως δεν έχουν τη συγκεκριμένη πολυτέλεια και συνεπώς στρέφονται σε μικρότερο βαθμό στη μεθανόλη, καθώς υπάρχουν περιορισμένες υποδομές τροφοδοσίας σε λιμένες διεθνώς.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.