Κινεζικά vs νοτιοκορεατικά ναυπηγεία: Ποιος ο νικητής του 2023

Κινεζικά vs νοτιοκορεατικά ναυπηγεία: Ποιος ο νικητής του 2023

737
Κινεζικά vs νοτιοκορεατικά ναυπηγεία: Ποιος ο νικητής του 2023

Οι πανηγυρισμοί συνεχίζονται για τα κινεζικά ναυπηγεία, καθώς, πέραν του γεγονότος ότι εξασφάλισαν τη συντριπτική πλειοψηφία των παραγγελιών του προηγούμενου έτους, βρέθηκαν στην κορυφή και στις παραδόσεις πλοίων. Mάλιστα, το 2023 αποτέλεσε το τρίτο διαδοχικό έτος κατά το οποίο τα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας έχασαν την πρωτοκαθεδρία τους από τα αντίστοιχα κινεζικά.

Ειδικότερα, όπως αναφέρουν κινεζικά ειδησεογραφικά μέσα, μεταξύ Ιανουαρίου και Νοεμβρίου 2023, οι παραδόσεις πλοίων από κινεζικά ναυπηγεία ανήλθαν σε πλοία χωρητικότητας 38,09 εκατ. dwt, επίπεδα που αντιστοιχούν περίπου στο 50% των συνολικών παραδόσεων. Πλέον, το σκήπτρο των παραδόσεων δύσκολα θα περάσει στη Νότια Κορέα για το 2023.

Πέραν αυτού, τα κινεζικά ναυπηγεία φαίνεται να εκτιμούν ότι θα βρεθούν στην κορυφή και το 2024, προβλέποντας ότι κεντρικό ρόλο θα διαδραματίσουν οι παραγγελίες για νέα πλοία κατανάλωσης εναλλακτικών καυσίμων, όπως LNG, μεθανόλη και υδρογόνο.

Στο πλαίσιο αυτό, η κινεζική ναυπηγική βιομηχανία θέτει έναν φιλόδοξο στόχο, σημειώνει το Reuters, να κατασκευάζει τα μισά από τα πλοία που θα καταναλώνουν καθαρότερα καύσιμα μέχρι το 2025.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.