Δεξαμενόπλοια: Τα φώτα στη Βραζιλία

Δεξαμενόπλοια: Τα φώτα στη Βραζιλία

129
Δεξαμενόπλοια: Τα φώτα στη Βραζιλία

Ισχυρές επιδόσεις καταγράφει η παραγωγή πετρελαίου της Βραζιλίας τους τελευταίους μήνες, καθώς εκτιμάται ότι θα αυξηθεί κατά 380.000 βαρέλια/ημέρα φέτος, στα 3,5 εκατ. βαρέλια/ημέρα, και κατά 300.000 βαρέλια/ημέρα, αγγίζοντας τα 3,8 εκατ. βαρέλια/ημέρα, το 2024.

Οι εξαγωγές παρουσιάζουν επίσης άνοδο και το γ’ τρίμηνο διαμορφώθηκαν κατά μέσο όρο στα 1,8 εκατ. βαρέλια/ημέρα, σύμφωνα με τα τελευταία δεδομένα του ΙΕΑ, συμβάλλοντας στην ενίσχυση της προσφοράς αργού από τον Ατλαντικό μαζί με άλλους παραγωγούς, όπως οι ΗΠΑ, η Γουιάνα και η Βενεζουέλα. Μεγάλο μέρος αυτής της αύξησης της παραγωγής στη Βραζιλία ερμηνεύεται από την επαναλειτουργία αρκετών μονάδων FPSO. Την ίδια ώρα, αναμένεται περαιτέρω αύξηση της παραγωγής, με την Petrobras να έχει στα σκαριά την ενίσχυση των επενδύσεών της κατά 31%, στα $102 δισ., μέχρι το 2028.

Πρόσφατα στοιχεία δείχνουν ότι το μεγαλύτερο μέρος των εξαγωγών αργού πετρελαίου της Βραζιλίας συνεχίζει να κατευθύνεται ανατολικά, προς την Κίνα, και σημαντικές ποσότητες προς την Ευρώπη και τις ΗΠΑ. Μέχρι στιγμής φέτος οι όγκοι πετρελαίου στην Κίνα έχουν διαμορφωθεί κατά μέσο όρο στα 775.000 βαρέλια/ημέρα έναντι 505.000 βαρελιών/ημέρα πέρυσι. Στο μεταξύ, οι εξαγωγές πετρελαίου της Βραζιλίας προς την Ευρώπη έχουν επίσης αυξηθεί, από 280.000 βαρέλια/ημέρα το 2022 σε 395.000 βαρέλια/ημέρα το 2023. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι επιπρόσθετες αυτές ροές προς την Ευρώπη έχουν ωφελήσει περισσότερο τα VLCCs. Οι εξαγωγές βραζιλιάνικου αργού προς την Ευρώπη εξακολουθούν να είναι δημοφιλείς μεταξύ των διυλιστηρίων της Ισπανίας, της Πορτογαλίας και της Ολλανδίας. Οι υψηλότερες εξαγωγές με VLCC από τη Βραζιλία προς τα διυλιστήρια σε Αμβέρσα, Ρότερνταμ και Άμστερνταμ ευθύνονται για το μεγάλο μέρος της αύξησης φέτος.

Επιπλέον, η υψηλότερη παραγωγή της Βραζιλίας τους επόμενους μήνες θα μπορούσε να καλύψει το κενό των ποσοτήτων του OPEC+ που κατευθύνονται προς την Ασία, ανάλογα με το πόσα βαρέλια της Μέσης Ανατολής θα επηρεαστούν από τις τελευταίες εθελοντικές περικοπές παραγωγής. Εάν υπάρχει έλλειμμα στις ποσότητες που διακινούνται προς την Ασία, τότε οι βραζιλιάνικες προμήθειες θα μπορούσαν να βοηθήσουν να καλυφθεί αυτό το κενό. Πάντως, η συνολική ζήτηση της Ασίας το επόμενο έτος παραμένει ερωτηματικό.

Ο ΙΕΑ προβλέπει ότι η προσφορά της Βραζιλίας θα αυξηθεί κατά 970.000 βαρέλια/ημέρα μέχρι το 2028, με συνολικά 15 FPSOs να αναμένεται να είναι σε λειτουργία μέχρι τότε. Ερωτηματικά εγείρει, ωστόσο, το ζήτημα της πιο στενής ευθυγράμμισης της Βραζιλίας με τον OPEC+ στο μέλλον, όμως προς το παρόν υπάρχουν ελάχιστες ενδείξεις ότι αυτό θα μπορούσε να εκτροχιάσει τα υφιστάμενα σχέδια. Σε κάθε περίπτωση, η δυναμική της Βραζιλίας είναι ισχυρή και ενδέχεται τα επόμενα έτη να αποτελέσει σημείο αναφοράς για τα δεξαμενόπλοια.

Πηγή: Gibson Shipbrokers / Report 08.12.2023

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.