Αισιοδοξία για τα δεξαμενόπλοια, παρά την υψηλή μεταβλητότητα

Αισιοδοξία για τα δεξαμενόπλοια, παρά την υψηλή μεταβλητότητα

97
Αισιοδοξία για τα δεξαμενόπλοια, παρά την υψηλή μεταβλητότητα

Σε υγιή επίπεδα παραμένουν οι ναύλοι των δεξαμενόπλοιων, παρά τη συνεχιζόμενη μεταβλητότητα που προκύπτει από την εποχικότητα και τις σημαντικές μεταβολές στις εμπορευματικές ροές.

Μάλιστα, οι συνθήκες της αγοράς των δεξαμενόπλοιων διαφαίνονται ευνοϊκές, με μια ανοδική τάση των ναύλων πέραν των πρώτων μηνών του 2024 να είναι αρκετά πιθανή. Στο μέτωπο της ζήτησης, η εισροή ρωσικού ντίζελ στη Βραζιλία παραμένει αδιάλειπτη και εκτιμήσεις δείχνουν ότι οι ποσότητες αυτές θα διατηρηθούν σε ισχυρά επίπεδα και κατά τους πρώτους μήνες του 2024. Οι Βραζιλιάνοι εισαγωγείς έχουν ήδη εξασφαλίσει συμβόλαια για τα βαρέλια ρωσικού ντίζελ που έχουν προγραμματιστεί για παράδοση τον Ιανουάριο. Τον Νοέμβριο, η Βραζιλία εισήγαγε 10,5 εκατ. βαρέλια προϊόντων ντίζελ και η τάση συνεχίζεται, με 2,2 εκατ. βαρέλια να έχουν εισαχθεί μέχρι στιγμής τον Δεκέμβριο. Κατά τη διάρκεια του Νοεμβρίου, η Ρωσία αποτέλεσε τον κορυφαίο εξαγωγέα ντίζελ στη Βραζιλία, εξάγοντας συνολικά 7,7 εκατ. βαρέλια. Τον Δεκέμβριο, η τάση αυτή συνεχίζεται, με τη Ρωσία να έχει προμηθεύσει μέχρι στιγμής 1,6 εκατ. βαρέλια.

Η αδηφάγος ζήτηση της Ινδίας για ρωσικό αργό μειώθηκε πρόσφατα, λόγω της αύξησης των πετρελαϊκών ροών από τη Μέση Ανατολή, των εκτεταμένων δραστηριοτήτων συντήρησης των διυλιστηρίων και του αυξημένου ελέγχου των πλοίων που μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο. Ωστόσο, αναμένεται ότι οι ροές αυτές θα ανακάμψουν τους επόμενους μήνες, εδραιώνοντας τη θέση της Ρωσίας ως του μεγαλύτερου εξαγωγέα εκτός OPEC και του κύριου προμηθευτή αργού πετρελαίου στην Ινδία στο μέλλον. Ενώ ορισμένα κρατικά διυλιστήρια εκπληρώνουν ταχέως τις προθεσμιακές δεσμεύσεις με τους προμηθευτές της Μέσης Ανατολής, η άρση των κυρώσεων κατά της Βενεζουέλας προκάλεσε το ενδιαφέρον των ιδιωτικών ινδικών διυλιστηρίων να συνεχίσουν τις αγορές από τη χώρα της Νότιας Αμερικής. Παρ’ όλα αυτά, με τις τιμές του αργού να υποχωρούν κάτω από το ψυχολογικό όριο των $80/βαρέλι και τις περικοπές παραγωγής του OPEC+ να στηρίζουν τις τιμές, η Ινδία θα μπορούσε να δει μια εκ νέου αύξηση των εισαγωγών ρωσικού αργού τους επόμενους μήνες.

Τις τελευταίες ημέρες, το ζήτημα που απασχολεί αρκετά τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα είναι οι επιθέσεις των Χούθι σε πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα. Οι εντεινόμενες ανησυχίες γύρω από τη θαλάσσια ασφάλεια αυξάνουν τα ήδη υψηλά κόστη ασφάλισης. Οι ναυλωτές στη Βόρεια Ασία και στη Σιγκαπούρη έχουν εκτιμήσει ότι το πρόσθετο war risk για ένα ταξίδι δεξαμενόπλοιου LR2 από τον Περσικό Κόλπο στη Βόρεια Ασία θα μπορούσε να κυμαίνεται από $5.000 έως $60.000 για κάθε επτά ημέρες. Οι ναυλωτές συνήθως πληρώνουν για επτά ή δεκατέσσερις ημέρες πρόσθετης war risk ασφάλισης, ανάλογα με τη συγκεκριμένη συμφωνία. Επιπλέον, υπάρχει πρόσθετη χρέωση για κάθε 12-24 ώρες πέραν αυτής της διάρκειας.

[xclusiv] S&P Report 11th December 2023

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.