Ακάθεκτες οι ρωσικές εξαγωγές σιταριού από τη Μαύρη Θάλασσα

Ακάθεκτες οι ρωσικές εξαγωγές σιταριού από τη Μαύρη Θάλασσα

99
Ακάθεκτες οι ρωσικές εξαγωγές σιταριού από τη Μαύρη Θάλασσα

Αύξηση σημειώνουν εντός του 2023 οι ρωσικές εξαγωγές ξηρών φορτίων από τα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας, με το σιτάρι να αποτελεί οδηγό.

Συγκεκριμένα, βάσει ανάλυσης της BIMCO, μεταξύ Ιανουαρίου και Οκτωβρίου, οι ρωσικές εξαγωγές σιταριού σημείωσαν άνοδο 78% σε ετήσια βάση, με αποτέλεσμα οι εξαγωγές όλων των ξηρών φορτίων της Ρωσίας από τη Μαύρη Θάλασσα να παρουσιάζουν άνοδο 13%. Κύριους προορισμούς του ρωσικού σιταριού αποτελούν η Αφρική και η Μέση Ανατολή. Μάλιστα, οι ροές από τη Μαύρη Θάλασσα αντισταθμίζουν έως έναν βαθμό τις απώλειες των συγκομιδών από Αργεντινή και τις μειωμένες εξαγωγές από την Ουκρανία.

Από τον Ιούλιο του 2023, η Ουκρανία έχει καταφέρει να δημιουργήσει έναν διάδρομο εξαγωγών σιτηρών στη Μαύρη Θάλασσα, με τα λιμάνια να διαχειρίζονται τον Οκτώβριο 1 εκατ. τόνους φορτίου. Παράλληλα, η Ουκρανία εξάγει φορτία μέσω των λιμανιών στον Δούναβη και σε άλλα γειτονικά κράτη. Ως απόρροια, οι εξαγωγές σιτηρών από τα λιμάνια της Βουλγαρίας και της Ρουμανίας έχουν αυξηθεί κατά 71% και 58% αντίστοιχα.

Στην Ουκρανία, οι φετινές συγκομιδές καλαμποκιού και σιταριού αυξήθηκαν οριακά, αλλά παρέμειναν αντίστοιχα 34% και 32% χαμηλότερες σε σχέση με το 2021. Καθώς οι ουκρανικές ποσότητες καλαμποκιού είναι δύσκολο να αντικατασταθούν, οι παγκόσμιες εξαγωγές θα μπορούσαν να μειωθούν κατά 11% το 2023.

Η αντικατάσταση των εξαγωγών σιταριού αποδεικνύεται πιο εύκολο εγχείρημα, αλλά οι παγκόσμιες συγκομιδές δεν ήταν αρκετά μεγάλες για να καλύψουν τη ζήτηση και τα παγκόσμια αποθέματα συνέχισαν να μειώνονται. Σύμφωνα με το Υπουργείο Γεωργίας των ΗΠΑ, ακόμα και τα ρωσικά αποθέματα σιταριού θα μπορούσαν να μειωθούν κατά 39% σε ετήσια βάση μέχρι το τέλος της τρέχουσας περιόδου.

«Οι εξαγωγές θα μπορούσαν να συνεχίσουν να ανακάμπτουν, ιδίως εάν η Ουκρανία επεκτείνει επιτυχώς τον εξαγωγικό της διάδρομο. Αυτό θα ωφελήσει τα πλοία Panamax, Supramax και Handysize και θα συμβάλει στην κάλυψη της παγκόσμιας ζήτησης σιτηρών», τονίζει ο Filipe Gouveia, ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.