600 πλοία στο «έλεος» αμφιλεγόμενων ναυτιλιακών καυσίμων

600 πλοία στο «έλεος» αμφιλεγόμενων ναυτιλιακών καυσίμων

696
600 πλοία στο «έλεος» αμφιλεγόμενων ναυτιλιακών καυσίμων

H αγορά ναυτιλιακών καυσίμων βρέθηκε στο επίκεντρο μιας νέας έρευνας της start-up FuelTrust με έδρα το Τέξας. Στην εν λόγω έρευνα τονίζεται ότι στην αγορά ναυτιλιακών καυσίμων έχουν στο παρελθόν καταγραφεί περιστατικά μη διαφάνειας, παρά τις εντατικές προσπάθειες νομοθετών. Μάλιστα, η FuelTrust, κατά τη διάρκεια της έρευνάς της, εντόπισε παραδείγματα ανήθικων πρακτικών και δόλιων δραστηριοτήτων. Το 2022, καύσιμο αναμεμειγμένο με ακατάλληλες ουσίες είχε ως αποτέλεσμα να επηρεαστούν 200 πλοία που το είχαν προμηθευτεί από τη Σιγκαπούρη.

Τα ευρήματα δείχνουν ότι το 2021 και το 2022 τα παγκόσμια ναυτιλιακά καύσιμα είχαν αποκλίσεις άνω του 2% σε σχέση με το περιεχόμενο των εγγράφων τους. Ένα από τα πιο συνηθισμένα προβλήματα ήταν η διείσδυση νερού, η οποία πιστεύουν ότι συμβαίνει μεταξύ των χερσαίων δεξαμενών αποθήκευσης και της παράδοσης στις δεξαμενές καυσίμων του πλοίου. Κατά τη FuelTrust, η απώλεια ανά παράδοση καυσίμου ανήλθε σε $14.910. Άλλες αποκλίσεις που αναγνωρίστηκαν περιλάμβαναν ζητήματα σχετικά με τον όγκο και το περιεχόμενο (37%), τον βαθμό πυκνότητας (11%) και τις μολυσματικές ουσίες (7%). Η αμερικανική startup καταλήγει ότι το 2022 πάνω από 600 πλοία επηρεάστηκαν από κακής ποιότητας καύσιμα, με τις συνολικές απώλειες στην παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού να εκτιμώνται σε $5 δισ.

Τα καύσιμα αποτελούν μεγάλη μερίδα του λειτουργικού κόστους των πλοίων και ως εκ τούτου οι διαχειριστές πλοίων δίνουν πολύ μεγάλη έμφαση στην προμήθεια καυσίμων καλής ποιότητας.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.