DNV Greek Technical Committee: ESG, απανθρακοποίηση και ενεργειακή κρίση στο επίκεντρο

DNV Greek Technical Committee: ESG, απανθρακοποίηση και ενεργειακή κρίση στο επίκεντρο

518
DNV Greek Technical Committee: ESG, απανθρακοποίηση και ενεργειακή κρίση στο επίκεντρο

Ο DNV καλωσόρισε εκπροσώπους της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας, προκειμένου να συζητήσουν για τις τελευταίες τάσεις της βιομηχανίας και το πώς οι παγκόσμιοι κοινωνικο-οικονομικοί μετασχηματισμοί επηρεάζουν τη ναυτιλιακή αγορά.

Πενήντα πέντε καλεσμένοι παρακολούθησαν την Ελληνική Τεχνική Επιτροπή του DNV τον περασμένο Δεκέμβριο στην Αθήνα. Της εκδήλωσης, της δεύτερης Ελληνικής Τεχνικής Επιτροπής για το 2022, προήδρευσε ο κ. Σταύρος Χατζηγρηγόρης. Κατά τη διάρκεια των συναντήσεων των τριών ομάδων εργασίας πραγματοποιήθηκαν ουσιαστικές συζητήσεις και οι συμμετέχοντες υπέβαλαν ενδιαφέροντα σχόλια προς εξέταση. Οι συντονιστές κάθε ομάδας παρουσίασαν τις βασικές τρέχουσες απαιτήσεις και προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ναυτιλιακή βιομηχανία σε διεθνές επίπεδο.

Η πρώτη ομάδα εργασίας συζήτησε για την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας και θέματα όπως η αναθεωρημένη στρατηγική GHG, ο CII και οι διαφορετικές ρυθμιστικές απαιτήσεις της ΕΕ βρέθηκαν στο επίκεντρο. Συντονιστές ήταν ο κ. Σταύρος Χατζηγρηγόρης και ο κ. Ιάσονας Στεφανάτος, Regional Decarbonization Director, DNV Maritime. «Για μένα είναι σαφές ότι, πέραν των EEDI/EEXI ‒μέρος των επικείμενων κανονισμών‒, πολλή δουλειά θα πρέπει να γίνει σχετικά με την τεχνολογία που σχετίζεται με τα νέα καύσιμα, την απανθρακοποίηση και τη δέσμευση άνθρακα», τόνισε ο κ. Χατζηγρηγόρης. Και συνέχισε: «Οι μόνες διαθέσιμες και δοκιμασμένες τεχνολογίες σε διάφορους βαθμούς για νέα καύσιμα είναι το LNG (αφήνοντας στην άκρη το methane slip), το LPG και η μεθανόλη».

ESG και βιωσιμότητα βρέθηκαν στο τραπέζι της δεύτερης ομάδας εργασίας. Ο κ. Σωκράτης Δημακόπουλος, Chief Operating Officer, Minerva Marine Inc. και αντιπρόεδρος της GCT, και η κ. Χαρά Γεωργοπούλου, Head of R&D and Advisory, DNV Maritime, συντόνισαν την ομάδα εργασίας. «Είχαμε μια πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση για τα θέματα ESG και το πώς επηρεάζεται η ναυτιλία. Όπως αναγνωρίστηκε ευρέως, λόγω των καθορισμένων στόχων της απανθρακοποίησης, στη ναυτιλιακή βιομηχανία υφίσταται αυτή τη στιγμή αυξημένη προσοχή προς το ESG από πολλούς stakeholders, όπως ναυλωτές, ιδιοκτήτες φορτίου, χρηματοδότες, ασφαλιστές, μέσα ενημέρωσης κ.λπ., οι οποίοι απαιτούν διαφανή και βασισμένη σε γεγονότα καταγραφή από τις ναυτιλιακές εταιρείες των πολιτικών/στόχων/απόδοσης που σχετίζονται με τη βιωσιμότητα», ανέφερε ο κ. Δημακόπουλος.

Συντονιστές της τρίτης ομάδας εργασίας ήταν οι κ. Βασίλης Λαμπρόπουλος, Chief Operating Officer, Thenamaris (Ships Management) Inc. και αντιπρόεδρος της GCT, και ο καθ. Γιώργος Δημόπουλος, Consultant, DNV Maritime. Συζητήθηκε εκτενώς ο αντίκτυπος της ενεργειακής κρίσης στις ναυτιλιακές αγορές και όλες οι εξελίξεις σε τοπικό επίπεδο. «Κατά τη διάρκεια της συζήτησης έγινε σαφές ότι το ενεργειακό τοπίο αλλάζει, και μάλιστα γρήγορα. […] Η ναυτιλία, είτε ως καταναλωτής ενέργειας είτε ως μεταφορέας ενέργειας, θα πρέπει να προσαρμοστεί σε ένα πολύ στενό χρονοδιάγραμμα με σημαντικές αβεβαιότητες. Ο δρόμος για μια καθαρή, οικονομικά προσιτή, ασφαλή, πρακτική και διαθέσιμη ενεργειακή λύση παραμένει πολύ θολός», ήταν τα λόγια του κ. Λαμπρόπουλου.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.